homeback to menu
Overzicht

Leading Change at Work

Technologie verandert de manier waarop we (samen)werken. Ricoh helpt je bij die verandering in elke fase. Voor een naadloze overgang naar een flexibele werkomgeving, waar professionals altijd en overal optimaal samenwerken.
Ontdek onze oplossingen
Business service
Digital Workspace

Altijd en overal samenwerken

Het gaat er niet om waar je werkt, maar hoe je werkt. Ricoh ondersteunt je bij de ontwikkeling en implementatie van digitale, flexibele werkplekken. Zodat medewerkers efficiënt samenwerken en meer uit hun dag halen, waar zij ook werken.
Ontdek onze oplossingen
Business Process Management

Optimaliseer je processen

Automatiseer handmatige, arbeidsintensieve werkzaamheden. Bespaar kosten én houd tijd over voor werk dat er echt toe doet. Houd je medewerkers betrokken, productief en werk met meer plezier, dankzij gestroomlijnde processen.
Ontdek onze oplossingen
Cloud & IT-infrastructuur

Klaar voor de cloud

Ontdek hoe je de cloud en IT-infrastructuur optimaal inricht en beheert, zodat je flexibeler, productiever én veiliger werkt. Ricoh ondersteunt je met uitgebreid advies en schaalbare oplossingen, waarmee je een flexibele werkomgeving mogelijk maakt.
Ontdek onze oplossingen
Cybersecurity

Houd je organisatie 24/7 veilig

Hybride werken en het toenemend gebruik van mobiele devices (ook thuis) zet het security-vraagstuk in een nieuw daglicht. Houd je gegevens, informatie, systemen en IT-infrastructuur 24/7 veilig met cybersecurity door Ricoh.
Ontdek onze oplossingen
Digital Experience

Optimaliseer de klantbeleving

Overtref de klantverwachtingen in elke fase van de customer journey. Wij ontwikkelen, implementeren en beheren oplossingen voor medewerkers zodat zij een onuitwisbare indruk achter kunnen laten bij (potentiële) klanten.
Ontdek onze oplossingen
Graphic Communications

Maak uw bedrijf klaar voor de toekomst

De mogelijkheden met printen zijn eindeloos. Bij Ricoh helpen wij u te evolueren, te digitaliseren en een duurzaam bedrijfsvoordeel te creëren. Wij leveren oplossingen op het gebied van hardware, software en diensten die nieuwe mogelijkheden binnen professioneel printen mogelijk maken.
Ontdek onze oplossingen
Graphic Communication
Kantoorprinters en software

Print altijd en overal, soepel en snel

Van kantoorprinters tot multifunctionele printers. Ricoh biedt een breed assortiment aan hoogwaardige printoplossingen. Met tal van mogelijkheden in snelheid, omvang en configuraties vind je altijd een model dat past  bij jouw organisatie.
Ontdek onze oplossingen
Overzicht

24/7 antwoord op je vraag

Hulp nodig bij een product of heb je een andere vraag aan ons? Je kunt hier terecht voor support, advies en snelle oplossingen. Ons team staat v je klaar.
Naar support
AV technology and management
Overzicht

Altijd op de hoogte

Lees het laatste nieuws, blijf op de hoogte van onze productinnovaties en ontdek welke evenementen we organiseren.
Blijf op de hoogte
News and events from Ricoh
Onze organisatie

Wie we zijn en wat we doen

Kies je voor Ricoh? Dan kun je rekenen op een team van specialisten met focus op jouw branche. Zij kennen de kansen en uitdagingen van je organisatie. Zo ontvang je advies op maat, op een manier die bij je past.
Ontdek Ricoh
Overzicht

Stel ons je vraag

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Heb je support nodig of heb je een vraag over je account of een factuur? Ons team staat voor je klaar.
Neem contact met ons op
Brand & Business Communication
Overzicht

Altijd op de hoogte van actuele ontwikkelingen

Welke ontwikkelingen spelen er op dit moment in de branche? Wat zijn de trends? En kun je hier als organisatie op inspelen? Lees onze onderzoeken, e-books en whitepapers en doe waardevolle inzichten op.
Doe inspiratie op
Ricoh Insights - Overview
Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Printprofessionals en grotere bedrijven krijgen boost op gebied van marketingdiensten dankzij samenwerking Ricoh en Quadient

Gecombineerde software-expertise stroomlijnt grootschalige campagnes

Ricoh Europe, Londen, 30 maart 2022 – Ricoh en Quadient, een klinkende naam in oplossingen voor klantencommunicatie, hebben hun krachten gebundeld om printprofessionals en grotere bedrijven in staat te stellen grootschalige marketingcampagnes vlot te verzorgen.

Printprofessionals en grotere bedrijven krijgen boost op gebied van marketingdiensten dankzij samenwerking Ricoh en Quadient
Ricoh en Quadient maken het mogelijk om vlot over te stappen op marketingdiensten voor grootschalige campagnes

Quadient is een internationale speler die gespecialiseerd is in automatisering van bedrijfsprocessen, beheer van klantervaringen en apparatuur voor mailings. Quadient Inspire software creëert via een en dezelfde ontwerpinterface snel templates voor communicatie voor fysieke en digitale kanalen. Met het gemak van slepen en neerzetten kunnen krachtige communicatiecampagnes worden opgebouwd om content en boodschappen via meerdere kanalen te delen. 

RICOH ProcessDirector, Ricoh’s oplossing voor end-to-end workflowautomatisering, biedt een nauwe integratie met Quadient Inspire via API’s voor end-to-end procesbeheer. De oplossing combineert best-in-class productie- en outputmogelijkheden met Quadient Inspire mogelijkheden voor omnichannel communicatie en customer journey mapping. Zo kunnen printprofessionals en grotere bedrijven geïntegreerde omnichannel campagnes verzorgen waarbij fysieke en digitale communicatie direct worden gecombineerd. Denk bijvoorbeeld aan drukwerk, HTML 5-webcontent, e-mails, tekstberichten en zelfs WhatsApp-communicatie. De interactie met de campagne wordt gemeten en kan in detail worden bekeken via een allesomvattend campagnerapport en dashboard.

Beide oplossingen staan in de Gartner Market Guide 2021 for Customer Communication Management. De gids focust op aanbieders van oplossingen voor de CCM-markt.

RICOH ProcessDirector en Quadient Inspire ontzorgen printprofessionals en grotere bedrijven op efficiënte wijze met:
  • End-to-end procesbeheer en gedetailleerde campagnemeting.
  • Mogelijkheden voor grootschalige campagnes voor bedrijven zoals banken en nutsbedrijven.
  • High-end samenstelling en aanmaak van templates voor een scala aan outputkanalen.
  • Intelligent getargete content voor optimaal aansprekende communicatie.
  • Indrukwekkende en visueel aantrekkelijke ontwerpen om de aandacht te trekken.
  • Een keuze aan omnichannel verzorgingsmethoden om de engagement rate of het betrokkenheidspercentage te vergroten.
  • Rapporten en dashboards voor meting en responsieve coördinatie van campagnes.

Clive Stringer, Director Continuous Feed, High End Software, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe, zegt: “Samen ondersteunen de softwareoplossingen printprofessionals en grotere bedrijven bij hun transformatie tot aanbieders van marketingdiensten. Zo kunnen ze grootschalige complexe campagnes beheren. Door samen te werken, bieden RICOH ProcessDirector en Quadient Inspire een uniforme campagnebenadering met end-to-end integratie van klantcommunicatietrajecten van elke omvang. Geïndividualiseerde data worden nauwkeurig gecombineerd en op een visueel aantrekkelijke manier gepresenteerd met responsive design. Dankzij de krachtige mogelijkheden voor intelligent communicatiebeheer krijgen doelgroepen relevante, interessante en boeiende content voorgeschoteld. Het feit dat ze communicatie ontvangen via hun voorkeurskanaal, zet hen aan tot meer interactie en respons.”

Quadient Inspire is nu via Ricoh beschikbaar in de EMEA-regio.

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh-europe.com voor meer informatie.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.