Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Populariteit van Ricoh Pro™ C5300 instapproductiesysteem stuwt marktaandeel omhoog

Ricoh Europe, Londen, 29 juli 2021 – Cijfers van IDC laten zien dat Ricoh ondanks het uitdagende bedrijfsklimaat in 2020 marktaandeel heeft gewonnen in een aantal sectoren in de EMEA-regio.

Ricoh Pro C5300s
Het Ricoh Pro C5300s kleuren losblad productiesysteem zorgde mee voor groei van het marktaandeel in 2020

Volgens de Quarterly Hardcopy Peripherals Tracker van IDC voor het eerste kwartaal van 2021 heeft het met de EDP Award bekroonde losblad kleuren instapproductiesysteem van de Ricoh Pro C5300s serie het marktaandeel van Ricoh in belangrijke segmenten vergroot. Het rapport meldt:

  • Een stijging van Ricoh’s marktaandeel op basis van afzet van 22,1% in 2019 naar 26,8% in 2020 in IDC’s categorie Total Color Laser Production voor de EMEA-regio.

  • Een stijging van Ricoh’s marktaandeel op basis van afzet van 22,6% in 2019 naar 27,6% in 2020 in IDC’s categorie Color Laser Light Production (Color Light & Color Very Light).

De Ricoh Pro C5300s serie is de nieuwste modellenreeks in Ricoh’s losblad portfolio. Het productiesysteem is speciaal ontwikkeld om responsieve productie van kleine tot middelgrote oplages mogelijk te maken voor grafimediabedrijven, marketingorganisaties en centrale repro’s.  Denk bijvoorbeeld aan brochures, catalogi, briefkaarten en enveloppen.

Het productiesysteem bouwt voort op het succes van zijn voorganger, de Ricoh Pro™ C5200s, en maakt een grotere productieflexibiliteit, hogere printkwaliteit en breder serviceaanbod mogelijk.

Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, zegt: “De groei van ons marktaandeel in een aantal belangrijke sectoren laat zien hoe we met de Ricoh Pro C5300 een antwoord bieden op een duidelijke vraag. In uitzonderlijk uitdagende tijden willen printomgevingen een veelzijdige oplossing voor lage productievolumes in hoge kwaliteit. De mogelijkheid om met een snelheid tot 80 pagina’s per minuut en een maandelijkse duty cycle van 450.000 tal van creatieve applicaties te produceren levert een flexibele productiviteit op die de winstgevendheid verhoogt.”

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:
Gaëlle Geudeker
PR & communications consultant 
+32 (0)4 92 07 46 29 
gaelle@allcolorsofcommunication.com
Website: www.allcolorsofcommunication.com