Nieuwe Ricoh Smart Lockers: intelligente opbergoplossing is vandaag meer dan ooit aan de orde
01.12.2020

Nieuwe Ricoh Smart Lockers: intelligente opbergoplossing is vandaag meer dan ooit aan de orde

Vilvoorde, 1 december 2020 - Smart Lockers vergemakkelijken de opslag van afzonderlijke goederen, het beheer van inkomende post en pakketten, het voorraadbeheer en de inventaris door middel van een geconnecteerde en gedetailleerde tracering.

Ricoh introduceert zijn Smart Lockers. Deze geconnecteerde lockers zorgen voor de veilige verdeling en inzameling van goederen en materiaal. Het zijn efficiënte, veilige en gebruiksvriendelijke oplossingen die ideaal zijn om in de hedendaagse bedrijfsomgeving in te zetten.

Steeds meer nood aan veilige opbergmogelijkheden

Medewerkers die op IT-materiaal wachten, de receptie die continue gestoord wordt met binnenkomende pakketjes, persoonlijke bezittingen die in een gedeelde werkruimte in het zicht blijven liggen ... Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de groeiende behoefte aan veilige en gebruiksvriendelijk opbergruimtes in bedrijven.

Een inventieve en modulaire oplossing

Of het nu binnen of buiten is, deze Ricoh Smart Lockers zorgen voor de veilige opslag van goederen die regelmatig moeten uitgedeeld worden en voor de inzameling van goederen die terug binnenkomen.

Voor Horeca Totaal, leverancier van dagverse kwaliteitsproducten voor horecazaken en grootkeukens in België, zijn de Smart Lockers de ideale oplossing voor de opslag en opvolging van de scanners die hun medewerkers dagelijks gebruiken om bestellingen en leveringen te verwerken. Dankzij deze Smart Lockers zag Horeca Totaal veel minder scanners verloren gaan.

Voor andere klanten is de Smart Locker de meest efficiënte manier om computerapparatuur of kantoorbenodigdheden te verdelen en terug op te halen. Of om – in deze coronaperiode - zelfs maskers te verdelen.

Een intelligente en aangesloten opslagoplossing met vele voordelen:

  • Altijd beschikbaar: medewerkers of klanten kunnen hun goederen afzetten en ophalen zonder afhankelijk te zijn van de planning van een andere medewerker.
  • Eenvoudig en gecentraliseerd beheer: intelligente beheersoftware maakt het mogelijk om verschillende lockers toe te wijzen aan verschillende toepassingen. Dit kan zelfs vanop afstand.
  • Keyless toegang: via een badge, QR-code of pincode kan je toegang geven tot de locker
  • Veiligheidsgarantie: de kluisjes worden elektronisch afgesloten. Er is ook geen fysiek contact nodig tussen personen om de lockers te gebruiken.
  • Gedetailleerde inventarisatie: je krijgt een duidelijk overzicht van waar de goederen zich bevinden. Een rapport hiervan kan automatisch opgesteld worden.
  • Volledig moduleerbaar: de lockers zijn in verschillende maten en kleuren beschikbaar. Andere opties zijn onder meer met of zonder geïntegreerd stopcontact, en met of zonder transparante deur.
  • Snelle ROI: door de verdeel- en ophaaltaken te automatiseren via de Smart Locker, maak je tijd vrij bij medewerkers en kan iedereen zich richten op zijn kerntaken. Wat goed is voor het bedrijf.

Snelle en eenvoudige ingebruikname  

De Smart Lockers van Ricoh zijn eenvoudig en intuïtief te gebruiken. Op basis van een introductiegesprek zal een Ricoh-specialist nagaan welke soort items er verdeeld en/of opgehaald moeten worden, hoe vaak dit gebeurt en hoeveel mensen er van het systeem (dagelijks) gebruik zullen maken. Na de analyse van die informatie zal Ricoh een voorstel op maat van de organisatie uitwerken.

"Onze Smart Lockers zijn veel meer dan alleen maar kluisjes", zegt Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium & Luxembourg. "Naast de opslag van individuele goederen, het beheer van inkomende post en pakketten, maken ze het mogelijk om de voorraad en de inventaris te beheren door middel van een geconnecteerde en gedetailleerde tracering. De Smart Lockers bieden een oplossing voor een aantal problemen eigen aan de moderne onderneming: de geografische spreiding van de werkploegen, de mobiliteit van het personeel, de (huidige) gezondheidsmaatregelen of te weinig personeel voor een inventarisatie. Deze oplossing stelt iedereen in staat om te voorkomen dat er onnodig tijd wordt verspild waardoor ze zich op de belangrijke zaken in het bedrijf kunnen concentreren. Deze Smart Lockers zijn een perfecte aanvulling op ons aanbod dat het leven van onze klanten gemakkelijker maken."

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.