Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Na Covid-19: het nieuwe normaal volgens Ricoh

Vilvoorde, 22 juni 2020 – Al in januari 2020, toen de wereldwijde gezondheidscrisis de kop op stak, nam de Ricoh-groep het voortouw en stelde het een actieplan op met een tweeledig doel. Enerzijds om de veiligheid en het welzijn van de eigen werknemers en hun gezinnen te garanderen, anderzijds om de continuïteit van het aanbod, de activiteiten en de kwaliteit van de diensten te blijven verzekeren. Nu steeds meer bedrijven hun werknemers geleidelijk laten terugkeren naar de werkvloer geeft Ricoh het goede voorbeeld door gebruik te maken van een breed scala aan oplossingen om effectief en decentraal te blijven samenwerken.

Met de oprichting van een Covid-19 crisismanagementteam in januari 2020 kon de Ricoh Group haar medewerkers - wereldwijd – een probleemloze overgang laten maken naar dit nieuwe normaal, die de periode van quarantaine heeft gekenmerkt: telewerken.

Work together, anywhere
Samenwerken, van overal: onder deze slogan heeft Ricoh een overzicht van haar oplossingen samengesteld om organisaties te helpen in deze tijden van social distancing te blijven werken en met elkaar verbonden te blijven. Veilige, enterprise-class IT- en infrastructuuroplossingen die kleine bedrijven de middelen geven om weer op te veren.

Dit zijn ongekende tijden. Meer dan ooit is de cruciale rol van de IT-infrastructuur duidelijk. Ricoh biedt al 80 jaar oplossingen waar bedrijven van elke omvang op kunnen vertrouwen. Het garanderen van de veiligheid, het engagement maximaal versterken en de productiviteit van onze klanten hun medewerkers verhogen, terwijl ze onder alle omstandigheden de dezelfde kwaliteit van hun dienstverlening kunnen bestendigen, is niet alleen onze taak: het is ook onze filosofie!
Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium

Na enkele weken van quarantaine en verplicht telewerken voor bijna alle werknemers van Ricoh Belgium, kunnen sommigen van hen al sinds 6 mei terug naar hun vertrouwde werkplek in Vilvoorde. Sinds 11 mei ook naar de kantoren in Nijvel en bij Upfront. Uiteraard werd bijzondere aandacht besteed aan veiligheidsmaatregelen, zoals een maximaal aantal aanwezige medewerkers: 50 in Vilvoorde, 10 in Nijvel, 5 bij Upfront. Ze moeten zich verplicht online aanmelden. Deze cijfers zijn inmiddels aangepast en Ricoh gebruikt nu de ‘save your seat’-software die is ontwikkeld door Orbid, een bedrijf dat Ricoh onlangs heeft overgenomen. Maar de andere matregelen blijven ongewijzigd: twee meter afstand houden, de trap nemen in plaats van de lift, mondmaskers dragen in vergaderzalen (medewerkers) en in de showroom (bezoekers), ontsmettingsgel en -spray gebruiken. Daarnaast verving Ricoh de kranen door automatische kranen in de sanitaire ruimtes, werd de airconditioning aangepast en installeerde Ricoh plexiglasschermen bij de receptie.

Terug naar het werk: drie prioriteiten
Naarmate de terugkeer van werknemers naar het bedrijf in de komende weken geleidelijk aan intensiever wordt, rijst de vraag: welke normen zullen in de toekomst gelden? Voor de Ricoh Group staat het buiten kijf wat de drie prioriteiten zijn: de vereenvoudiging van telewerken, procesautomatisering en cloudoplossingen.

Na Covid-19: het nieuwe normaal volgens Ricoh

Oplossingen om werken op afstand te vereenvoudigen

Het kan een echte uitdaging zijn om thuis dezelfde productiviteit te behouden als op kantoor, maar is absoluut noodzakelijk om de continuïteit van de dienstverlening en de activiteiten te garanderen. Ricoh zet vier van zijn snelle en eenvoudige oplossingen in de verf:

Oplossingen voor procesautomatisering

Een van de manieren om de productiviteit binnen de onderneming te maximaliseren is de dagelijkse documentstromen te automatiseren, zowel de inkomende als de uitgaande. Ricoh biedt hiervoor de volgende drie tijdbesparende oplossingen:

Infrastructuur- en cloudoplossingen

De populariteit van zogenaamde remote services en cloudoplossingen groeit stelselmatig. Er bestaan vandaag verschillende oplossingen om werknemers gemakkelijk en veilig toegang te geven tot hun werkomgeving:

  • FlexRoom: is een handige en veilige web gebaseerde videoconferentie-oplossing waarmee je effectief en zonder zorgen kunt samenwerken met collega's, leveranciers, partners en klanten.

  • ShortRent: is de populaire oplossing voor de huur van IT-apparatuur op korte termijn. Het is een flexibele en kostenefficiënte oplossing om medewerkers uit te rusten met computers, laptops, monitoren en software - inclusief levering, installatie en ondersteuning./li>

  • Click & Post: een virtueel postkantoor voor het versturen van alle soorten communicatie (post, aangetekende post, e-mail, fax, SMS) via één enkel platform, in een paar kliks én in alle veiligheid. Dit vereenvoudigt de verzending van facturen, herinneringen, mailings, contracten, orderbevestigingen, offertes en meer, per post of online.

  • De Home Office bundle: de meest complete oplossing op maat om thuis net zo efficiënt te werken als op kantoor. De Home Office bundel bestaat uit een krachtige laptop, een toetsenbord, muis en extra monitor, een ergonomische bureaustoel, een printer en alles wat je nodig hebt voor vergaderingen: headset, webcam, luidspreker en software.
  • DocuWare: is een oplossing om routinetaken te automatiseren, waaronder het scannen, verzenden, goedkeuren en ondertekenen van documenten zoals facturen of orders. Het helpt ook om deze efficiënt te beheren en het verlies ervan te voorkomen, terwijl je de informatie moeiteloos kan opzoeken.

  • Digital Mailroom: is de oplossing waarmee alle documenten en inkomende post op een volledig veilige en vertrouwelijke manier kunnen worden gescand en doorgestuurd naar de juiste medewerker in het gewenste formaat. Ontvangen, sorteren, scannen en verdelen … alles is hiermee mogelijk. Zelfs de integratie met andere verwerkingstoepassingen, zoals CRM, en opslagtools.

  • Smart Lockers: is een slim lockersysteem dat zorgt voor een veilige en dynamische elektronische opslag van data met probleemloze, sleutelloze toegang.
  • iWorkplace: is een complete oplossing voor een slimme en schaalbare werkomgeving waarmee een bedrijf het zonder een eigen IT-infrastructuur kan stellen. Je hoeft je geen zorgen te maken over beheer, updates of beveiliging, want iWorkplace zorgt voor opslag, de server, standaardapplicaties, een back-up, bescherming, het beheer en het monitoren van de gebruikers.

  • iTalk: is de VoIP-oplossing (voice over IP) waarmee je tot 80% van de telefoonkosten kan besparen door de vaste telefoonlijnen en telefooncentrales te vervangen door een innovatief telefoonsysteem in de cloud. Bovendien is het mogelijk om meerdere toestellen met hetzelfde nummer te combineren. Het is dus een ideale oplossing wanneer medewerkers van dezelfde afdeling toch geografisch verspreid werken.

  • Smart Meeting bundles: is een flexibel aanbod van state-of-the-art producten en diensten om probleemloos te kunnen vergaderen en ieders tijd efficiënter in te vullen. Deze ultra-interactieve samenwerkingsoplossingen (webcam, conferentiesysteem, schermen en interactieve borden) maximaliseren de productiviteit wanneer een deel van de werknemers telewerkt of op verplaatsing is.

  • Thermische camera's: dit is een snelle observatiemethode om de ieders veiligheid (zowel van medewerkers, klanten als bezoekers) te garanderen. Dit type camera’s detecteert op een snelle, veilige en intelligente manier anomalieën zoals brand of abnormaal hoge lichaamstemperaturen. De camera’s, draagbaar of vast gemonteerd, zijn heel nauwkeurig en maken gebruik van artificiële intelligentie (AI).

Werken vanop afstand, de samenwerking en productiviteit behouden, routinetaken en tijdsintensieve en veeleisende processen vereenvoudigen, veilige toegang tot cloudinfrastructuur en applicaties vergemakkelijken, ... Ricoh Belgium biedt deze diensten aan via haar internationale netwerk van IT-experts die lokale ondersteuning en zelfs training kunnen bieden aan werknemers in verspreide teams. 

De medewerkers en klanten van Ricoh zijn klaar voor de komende weken!

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com