Le Vice-Premier Ministre Alexander De Croo visite la première usine digitale de Belgique
09.12.2016

Vice-Premier Alexander De Croo bezocht de eerste digitale fabriek van België

Mobiliteit, samenwerking en beveiliging: de echte uitdagingen van de digitalisatie

Vilvoorde, 9 december 2016 - Op woensdag 7 december bezocht Alexander De Croo, vice premier en minister van Ontwikkelingssamenwerking, Digitale Agenda, Telecom en Post, de Digital Factory van Ricoh. Het is de eerste en unieke digitale fabriek van België.

Eric Gryson en Alexander De Croo  

Minister Alexander De Croo ontdekte tijdens zijn bezoek de verschillende processen van de Digital Factory. Deze processen zijn bedoeld om bedrijven op een heel eenvoudige manier te ondersteunen met hun transformatie naar de nieuwe digitale wereld. De drie uitdagingen van deze digitalisatie zijn:

  1. Mobiliteit : vandaag moeten medewerkers mobiel zijn en op elke locatie kunnen werken. Ze moeten overal en op elk moment over alle informatie kunnen beschikken, via hun pc, tablet of smartphone. De uitdaging van Ricoh is deze documenten te digitaliseren en die toegankelijk te maken voor de toegelaten personen.
  2. Samenwerking : het is zeer belangrijk dat medewerkers de mogelijkheid krijgen om te kunnen samenwerken, ongeacht of ze fysiek samen zijn of niet. Ricoh geeft aan bedrijven verschillende uiterst performante tools voor samenwerking, zoals interactieve borden, unified communication systemen…
  3. Beveiliging : de veiligheid van data is de belangrijkste uitdaging van de digitalisatie. In de Digital Factory zijn alle zones van het gebouw beveiligd, enkel personen die bevoegd zijn hebben toegang tot bepaalde zones, afhankelijk van de verantwoordelijkheid die aan de betrokken persoon werd toegekend. Alle oplossingen van Ricoh houden hiermee rekening.

« In een wereld bepaald door de digitale evolutie veranderen de behoeften van bedrijven voortdurend, vooral omdat het volume van de digitale informatie steeds meer groeit », legt Eric Gryson, CEO de Ricoh Belgium/Luxembourg uit. « Meer innovatie, meer oplossingen, meer winstgevendheid, meer beveiliging, meer productiviteit, meer mobiliteit, … De behoeften van bedrijven zijn meervoudig en ze zijn allemaal even cruciaal. »

Het beheer van de verschillende documenten van een organisatie is een tijdrovend proces met een niet-verwaarloosbare kost, toch maken deze taken in het algemeen geen deel uit van de belangrijkste activiteiten van een organisatie. En juist hier biedt Ricoh een toegevoegde waarde, zodat bedrijven de transparantie van hun operationele kosten kunnen verbeteren en hun productiviteit verhogen.

Tijdens het bezoek van Minister De Croo, ook verantwoordelijk van de Post, werd de vraag gesteld of het mogelijk is om postdiensten te digitaliseren. Dankzij Ricoh is het antwoord “JA”! Ricoh biedt namelijk diensten zoals Click & Post.

Met de Click & Post-service van Ricoh kunt u, van om het even waar, veilig via uw laptop of mobile device, uw documenten verzenden via het gewenste kanaal.

Met haar verschillende oplossingen en haar Digital Factory, wordt Ricoh een onmisbare partner in het proces van digitale transformatie voor bedrijven.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.