Juni was SDG-maand bij Ricoh
11.07.2022

Juni was SDG-maand bij Ricoh

Werknemers hielden actie rond de SDG's en spendeerden extra aandacht aan duurzaamheid

VILVOORDE, JULI 2022 – Juni was dit jaar bij Ricoh opnieuw de "Global SDGs Action Month". De hele maand lang moedigde Ricoh alle werknemers aan na te denken over hun bijdrage aan de Sustainable Development Goals (SDGs) van de Verenigde Naties. Werknemers namen deel aan milieu- en sociale activiteiten en namen actie om voldoening te ceëren op het werk.

Juni was SDG-maand bij Ricoh
De Ricoh Group focust al jaren op het duurzaam verbeteren van de bedrijfswaarde door actief sociale kwesties aan te pakken en op te lossen. Om deze doelstelling te bereiken neemt het bedrijf een reeks strategische initiatieven om haar bijdrage aan de SDG's te stimuleren. Ricoh zette in juni de woorden in daden om en implementeerde de "Ricoh Global SDGs Action 2022", waarbij de afgelopen maand heel wat initiatieven op poten werden gezet rond de SDG’s. Ricoh deelt enkele inspanningen van haar werknemers om sociale kwesties op te lossen en creëert zo wederzijds begrip voor de inspanningen van elke werknemer. Ricoh wil werknemers ook helpen zich voldaan te voelen op het werk.
Vorig jaar was het thema van de Global SDGs Action Month "Versnelling van SDG-acties op basis van materialiteit". Hier introduceerden de bedrijven van de Ricoh Group hun sociale bijdrageactiviteiten, gebaseerd op materialiteit en SDG-bijdragen via hun bedrijven om de SDG- en ESG-promotieactiviteiten verder te versterken en te verspreiden.
Juni was SDG-maand bij Ricoh

Dit jaar gingen activiteiten door onder het thema "SDGs action drives employees to feel fulfilled and proud about their work." In een werknemersonderzoek dat in maart 2022 in Japan werd uitgevoerd, gaf 93% van de ondervraagde medewerkers aan dat ze zich voldaan voelen op het werk door sociale kwesties op te lossen. Om op die gevoelens voort te bouwen, zijn de activiteiten van dit jaar erop gericht elke werknemer van de Ricoh Group te helpen de SDG-inspanningen van zijn collega's te begrijpen en het gevoel van verwezenlijking en vervulling door het werk te bevestigen.

Juni was SDG-maand bij Ricoh
De grondbeginselen van Ricoh, de "Spirit of Three Loves (hou van je naaste, van je land en van je werk)", sluiten aan bij het idee van een samenleving die niemand achterlaat, een sleutelprincipe van de SDG's. Ricoh gelooft dat elke werknemer moet nadenken over hoe zijn werk zal bijdragen aan de klanten en de maatschappij, gebaseerd op de SDG's, en die kennis in actie moet omzetten. Ricoh blijft ook in de toekomst werken aan het oplossen van sociale problemen via haar bedrijf, met als doel haar visie van "Fulfillment through Work" te realiseren tegen 2036, wanneer het bedrijf 100 jaar wordt.
Juni was SDG-maand bij Ricoh

Een overzicht van de activiteiten in juni 2022:

  • Ricoh gaf deze maand extra aandacht voor de slachtoffers van de crisis in Oekranië door geld in te zamelen voor het Rode Kruis, ze moedigden ook haar medewerkers aan om hun verhalen te delen over hoe zij steun hebben verleend aan de slachtoffers
  • Elke donderdag was het liftvrije dag en namen alle werknemers de trap
  • Het personeel werd getrakteerd op een Fairtrade-ontbijt om hen kennis te laten maken met ecologisch verantwoorde producten
  • Werknemers kregen herbruikbare drinkflessen om hen bewust te maken van de afvalproblematiek.
  • Medewerkers kregen de gelegenheid om  een infosessie te volgen over eerste hulp.
  • Op een vrijdag werden de medewerkers uitgenodigd om, tijdens de middag, in de natuur te gaan picknicken 
  • Met een workshop van Natuurpunt leerden werknemers hoe ze de natuur kunnen versterken in hun eigen tuin.
  • Ricoh gaf op Pride Day (28/06) extra aandacht aan diversiteit, solidariteit en gelijkheid op de werkvloer.

Extra informatie

Ricoh's approach to sustainability and the Sustainable Development Goals

Ook interessant

Ricoh declares June as Global SDGs Action Month

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.