IDC MarketScape noemt Ricoh een leider in printtransformatie
20.08.2020

IDC MarketScape noemt Ricoh een leider in printtransformatie

Het rapport erkent de ‘holistische benadering’ van Ricoh om de werkplek toekomstbestendig te maken - waar die zich ook bevindt.

Vilvoorde, 20 augustus 2020 – In het nieuwe IDC MarketScape-rapport wordt Ricoh door de analist als leider in printtransformatie vermeld. Het rapport, IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment1, evalueert de inzet en inspanningen om de digitale transformatie te realiseren, en bekijkt daarbij de eigen inspanningen van het bedrijf om een meer servicegerichte organisatie te worden. Het IDC MarketScape-rapport laat ook optekenen dat ‘Ricoh zich nu in een sterke positie bevindt om de transformatie te stimuleren, zowel binnen als buiten de printwereld’2. Dit is het resultaat van de voortdurende inspanningen van Ricoh om zijn klanten bij te staan om hun eindklanten beter te bedienen, de innovatie te versnellen, de operationele kosten te verlagen en beter geïnformeerde financiële beslissingen te laten nemen.

De plotse verandering van de plek van waar iemand werkt, zorgde voor een versnelling van veel digitale transformatietrends die al bezig waren. In de nieuwe manier van werken zijn een aantal zaken geëvolueerd van ‘handig’ naar ‘absoluut noodzakelijk: het elimineren van silo's, het creëren van betrouwbare digitale workflows om de dagelijkse processen beter te stroomlijnen en de beveiligde toegang vanop afstand mogelijk maken. Onze alerte, flexibele en allesomvattende benadering van de noden van de klant heeft ons in staat gesteld om klanten door deze moeilijke tijden te gidsen door de zaken aan te duiden die de meeste aandacht nodig hebben, zoals kosten- en gezondheidsmanagement.Eric Gryson, CEO van Ricoh België & Luxembourg
Het rapport van IDC MarketScape merkt verder op dat Ricohs klantgerichte, servicegerichte aanpak centraal staat in het vermogen om de kritieke factoren snel aan te pakken die vandaag de digitale werkplek beïnvloeden. Het rapport erkent tevens Ricohs focus op het vereenvoudigen van de complexiteit, van het automatiseren van workflows tot het leveren van een schaalbaar, modulair, platform-gebaseerd ecosysteem van diensten. Diensten die data omzetten in waardevolle inzichten, workflows en documenten en die automatisch worden bijgewerkt met de beste tools om aan de steeds veranderende noden van de klant te voldoen.
Ricoh is een leider in Managed Print Services (MPS) en heeft een van de efficiëntere en geïntegreerde servicemodellen in de sector zegt Robert Palmer, Research VP voor IDC Imaging, Printing en Document Solutions groep.Zowel de investering van Ricoh in cloudinfrastructuur als de holistische benadering van het toekomstbestendig maken van fysieke en digitale werkomgevingen zijn nu relevanter dan ooit om het personeelspotentieel te maximaliseren. Dit, in combinatie met de eerder bewezen inspanningen om bedrijven een grotere zichtbaarheid en controle van de informatieflow te bieden - wat een beter bestuur, risicomanagement en beveiliging mogelijk maakt - heeft Ricoh als leverancier veel credibiliteit gegeven, omdat ondernemingen net deze voordelen zoeken in de nieuwe manier van werken. Het zijn deze prestaties die Ricoh hebben geholpen om zich te positioneren als een IDC MarketScape-leider.
In het rapport wordt ook opgemerkt dat de overnames van Ricoh IT Services acquisities "door geen enkele andere leverancier van hardcopy geëvenaard zijn."3 Tegelijkertijd erkent IDC MarketScape de R&D-inspanningen van Ricoh in het teken van een verdere digitale transformatie.

1 “IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment,” doc #US45354420, August 2020, https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US45354420 

2 “IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment,” doc #US45354420, August 2020, https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US45354420 

3 “IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment,” doc #US45354420, August 2020, https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US45354420 

Over IDC MarketScape

MarketScape is een door IDC ontwikkeld analysemodel van leveranciers, dat een overzicht geeft van het concurrentievermogen van ICT-leveranciers (informatie- en communicatietechnologie) in een bepaalde markt. De onderzoeksmethode maakt gebruik van een strikte scoremethode op basis van kwalitatieve en kwantitatieve criteria, weergegeven in een grafische illustratie van de marktpositie van elke leverancier op de desbetreffende markt. MarketScape van IDC biedt een helder kader waarin het aanbod van producten en diensten, de mogelijkheden en strategieën, en factoren voor huidig en toekomstig marktsucces van IT- en telecommunicatieleveranciers op een zinnige wijze kan worden vergeleken. Daarnaast biedt dit kader de kopers van technologie een 360-graden assessment van de sterke en zwakke punten van huidige en potentiële leveranciers.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.