Het prijskaartje voor gebrekkige toegang tot technologie bedraagt € 13 miljoen voor het gemiddelde Europese middelgrote bedrijf
24.08.2017

Het prijskaartje voor gebrekkige toegang tot technologie bedraagt € 13 miljoen voor het gemiddelde Europese middelgrote bedrijf

Vilvoorde, 24 augustus 2017 – Een nieuwe studie van technologiespecialist Ricoh Europe onthult de schaal van misgelopen omzet door een gebrekkige toegang tot technologie bij Europese middelgrote bedrijven.

90% van de mensen die de zakelijke beslissingen nemen in bedrijven in Europa identificeren een gebrekkige toegang tot technologie als oorzaak van misgelopen omzet. Het gemiddelde bedrag mogelijk misgelopen omzet voor elk bedrijf bedraagt € 13 miljoen.1
In het algemeen dachten Europese middelgrote bedrijven dat ze gemiddeld 15% omzet misliepen door onvoldoende toegang tot technologie.

De belangrijkste oorzaak van slechte toegang tot technologie was onvoldoende een uitrol en te weinig opleiding, waarbij 42% dit als een belangrijk probleem aangaf. Andere oorzaken zijn technologieverkopers die niet de juiste producten en diensten aanbieden (33%), terwijl een vergelijkbaar aantal vindt dat hun IT-teams geen nieuwe en interessante producten en diensten geïdentificeerd hebben (32%).

De technologie zelf en de ondersteuning bij de installatie en het gebruik ervan vormden de belangrijkste problemen. Slechts 12% van de middelgrote bedrijven haalde immers aan dat hun organisaties om budgettaire redenen geen toegang hadden tot technologie.
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/Luxembourg stelt het zo: "Ondanks het grote assortiment technologie dat beschikbaar is voor organisaties is het duidelijk dat middelgrote bedrijven in Europa niet het gevoel hebben dat hun keuzes hen veel waarde opleveren. Verbeterde efficiëntie en een betere samenwerking en communicatie tussen personeelsleden zijn cruciale bestanddelen voor een succesvol bedrijf. Uit ons onderzoek blijkt duidelijk dat de technologiesector de verantwoordelijkheid heeft om middelgrote bedrijven te helpen deze voordelen volledig te realiseren."
De Europese middelgrote bedrijven hebben redenen om positief te zijn, want 79% haalt of overschrijdt de verkoopdoelstellingen in het midden van het jaar. Vrijwel alle ondervraagde bedrijven hadden het gevoel dat de technologie had bijgedragen tot hun succes. Verbeteringen in de samenwerking tussen personeelsleden werden aangehaald als de belangrijkste reden voor het succes (55%), gevolgd door de besparingen die ze zo konden uitvoeren (53%).

Voor bedrijven die hun doelstellingen niet hadden gehaald, werd als belangrijkste oorzaak hiervoor de macro-economische omgeving aangehaald (33%).
1 € 86,92 miljoen Euro (gemiddelde jaarlijkse omzet) / 100 * 14,99 (veronderstelde gemiddelde gemiste omzet door onvoldoende toegang tot technologie) = € 13 miljoen

Voor meer informatie, ga naar www.ricoh.be.
| Informatie voor redacteurs |
Censuswide liet, gesponsord door Ricoh, een vragenlijst invullen bij 1.000 Europese middelgrote bedrijven in het VK, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Middelgrote bedrijven zijn bedrijven met 50 tot 500 personeelsleden.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.