Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Halverwege 2020 gebruikt driekwart van de KMO’s 3D-print

Vilvoorde, 12 september 2018 – De kleine of middelgrote onderneming (kmo) van Europa zegt dat 3D-printtechnologie cruciaal is in de race om lagere kosten en meer flexibiliteit. Volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh Europe heeft 44% van de 2370 ondervraagde kmo-leiders in 23 landen al geïnvesteerd in 3D-print. Nog eens 30% is van plan daar in de komende twee jaar in te investeren.

Conscious of doing more with less, 70% plan to use 3D printing to explore new manufacturing strategies and techniques. And 56% plan to use the technology to reduce the cost of storage, shipping and materials by printing products for customers on-demand. To adapt and experiment quickly in response to changing customer demands, 80% of SMBs are also planning to incorporate 3D printing into their product development cycles.

Nieuwe vormen van print maken het makkelijker voor de kmo om te concurreren met grotere bedrijven. Om barrières op het gebied van productie en ontwikkeling weg te nemen, gebruiken slimme organisaties 3D-print als oplossing voor veelvoorkomende problemen in de leveringsketens of bij de concurrentie met grotere rivalen. Dit is van essentieel belang voor elke onderneming die streeft naar schaalvergroting en een sterkere marktpositie.
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg

Investeringen in nieuwe vormen van printtechnologie, zoals 3D-print, werpen nu al hun vruchten af. 69% van de kmo’s zegt dat print een fundamentele rol speelt bij het benutten van nieuwe kansen. Daarnaast is 65% van mening dat nieuwe vormen van printtechnologie hun organisatie helpen uitdagingen op het gebied van klanten en leveranciers te overwinnen en zegt 71% dat nieuwe printtechnologie hun bedrijf efficiënter maakt.

3D-printen, of 'additive manufacturing', zoals we dat bij Ricoh noemen, zorgt ervoor dat er minder grondstoffen nodig zijn om producten te maken doordat de hoeveelheid afval minimaal is – ideaal voor milieubewuste ondernemingen. Nu steeds meer kmo’s 3D-print en andere typen printtechnologie gaan gebruiken om hun concurrentiepositie te verbeteren, lopen degenen die dat niet doen het risico om achterop te raken.
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg

Meer informatie hierover vindt u op http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/benl/the-future-of-print.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com