Grafimediabedrijven krijgen advies voor duurzame bedrijfsgroei via Ricoh’s EDGE consultancydiensten
05.11.2021

Grafimediabedrijven krijgen advies voor duurzame bedrijfsgroei via Ricoh’s EDGE consultancydiensten

Ricoh Europe, Londen, 5 november 2021 – Grafimediabedrijven krijgen via Ricoh’s uitgebreide EDGE consultancydiensten begeleiding om duurzame bedrijfsgroei te realiseren met productieprocessen die klaar zijn voor de toekomst.

Business development and growth guidance delivered by new Ricoh EDGE consultancy module
Begeleiding voor bedrijfsontwikkeling en -groei dankzij nieuwe Ricoh EDGE consultancymodule

Ricoh EDGE biedt een praktijkgerichte aanpak op maat van grafische professionals om hen te helpen automatisering te implementeren en hun groeicapaciteit duurzaam te verbeteren. Een nieuwe, op maat gesneden module met tools, advies en expertise stelt hen in staat om het hoofd te bieden aan toegenomen operationele eisen en om efficiënt en deadlinegericht te blijven werken. De module zorgt er ook voor dat drukkerijen optimaal uitgerust zijn om het maximale te halen uit hun digitale mogelijkheden.

In de nieuwe Manufacturing Process Improvement module delen Ricoh EDGE experts de basisprincipes van de gestandaardiseerde aanpak die Ricoh al meer dan 70 jaar hanteert om te zorgen voor excellentie in productie: het Ricoh Way Production System. De module focust op de 5 essentiële SEQCD-principes: veiligheid, milieu, kwaliteit, kosten en levering (Safety, Environment, Quality, Cost & Delivery). Daarnaast ligt de focus op 12 belangrijke grondbeginselen om prestaties te verbeteren.

De Manufacturing Process Improvement module wordt in 3 fasen gegeven:

  • Discovery (In kaart brengen) – Inzicht krijgen in barrières die productie-efficiëntie in de weg staan door grafische professionals aan te zetten om workflows en productbewegingen in vraag te stellen, industriële benchmarks te overwegen en installaties en lay-outs te herzien met 2D- en 3D-visualisaties.
  • Transform (Transformeren) – De activiteiten via personen, processen en infrastructuur vooruithelpen dankzij ruimteoptimalisatie, eliminatie van procesverspilling, procesautomatisering, integratie van printing-on-demand en ook visueel beheer en training van medewerkers.
  • Sustain (Duurzame resultaten boeken) – Resultaten evalueren en voortdurend verbeteren door medewerkers te betrekken bij lean methodologie en follow-upgesprekken over de activiteiten om succes te meten.

EDGE leden genieten van toegang tot geavanceerde diensten in de Manufacturing Process Improvement module, inclusief de Ricoh Connected Factory oplossing. Het platform stelt klanten in staat om het gebruik van data van overal op hun productielocatie te automatiseren. Dankzij digitale tools kunnen ze bedrijfsactiviteiten visualiseren, workflows analyseren en standaardiseren, en processen optimaliseren.

Mark Hinder, Business Development Manager, Graphic Communications Group, Ricoh Europe: “Om winstgevend te blijven en in te spelen op de vraag naar datagestuurde druk- en online activiteiten, is het voor grafische professionals van essentieel belang om methodologieën voor lean manufacturing te implementeren en aan te sturen op productiviteitswinst. Onze module is zorgvuldig ontwikkeld om drukkerijen te helpen hun activiteiten te evalueren, hun doelen te herzien en een strategie uit te stippelen om veranderingen soepel en efficiënt te implementeren. Het programma is bedoeld om meetbare en impactvolle resultaten te boeken die grafimediabedrijven in staat stellen om succesvolle groei te realiseren. Onze unieke praktijkgerichte aanpak levert klanten een concurrentievoordeel op. Onze experts werken samen met de medewerkers op de werkvloer om slimmer te leren werken in plaats van harder, hen te begeleiden in het traject naar voortdurende verbetering en ervoor te zorgen dat transformatie duurzaam verankerd is.”

Meer informatie is beschikbaar op de nieuw gelanceerde website https://edge.ricoh-europe.com/.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.