homeback to menu
Overzicht

Leading Change at Work

Technologie verandert de manier waarop we (samen)werken. Ricoh helpt je bij die verandering in elke fase. Voor een naadloze overgang naar een flexibele werkomgeving, waar professionals altijd en overal optimaal samenwerken.
Ontdek onze oplossingen
Business service
Digital Workspace

Altijd en overal samenwerken

Het gaat er niet om waar je werkt, maar hoe je werkt. Ricoh ondersteunt je bij de ontwikkeling en implementatie van digitale, flexibele werkplekken. Zodat medewerkers efficiënt samenwerken en meer uit hun dag halen, waar zij ook werken.
Ontdek onze oplossingen
Business Process Management

Optimaliseer je processen

Automatiseer handmatige, arbeidsintensieve werkzaamheden. Bespaar kosten én houd tijd over voor werk dat er echt toe doet. Houd je medewerkers betrokken, productief en werk met meer plezier, dankzij gestroomlijnde processen.
Ontdek onze oplossingen
Cloud & IT-infrastructuur

Klaar voor de cloud

Ontdek hoe je de cloud en IT-infrastructuur optimaal inricht en beheert, zodat je flexibeler, productiever én veiliger werkt. Ricoh ondersteunt je met uitgebreid advies en schaalbare oplossingen, waarmee je een flexibele werkomgeving mogelijk maakt.
Ontdek onze oplossingen
Cybersecurity

Houd je organisatie 24/7 veilig

Hybride werken en het toenemend gebruik van mobiele devices (ook thuis) zet het security-vraagstuk in een nieuw daglicht. Houd je gegevens, informatie, systemen en IT-infrastructuur 24/7 veilig met cybersecurity door Ricoh.
Ontdek onze oplossingen
Digital Experience

Optimaliseer de klantbeleving

Overtref de klantverwachtingen in elke fase van de customer journey. Wij ontwikkelen, implementeren en beheren oplossingen voor medewerkers zodat zij een onuitwisbare indruk achter kunnen laten bij (potentiële) klanten.
Ontdek onze oplossingen
Graphic Communications

Maak uw bedrijf klaar voor de toekomst

De mogelijkheden met printen zijn eindeloos. Bij Ricoh helpen wij u te evolueren, te digitaliseren en een duurzaam bedrijfsvoordeel te creëren. Wij leveren oplossingen op het gebied van hardware, software en diensten die nieuwe mogelijkheden binnen professioneel printen mogelijk maken.
Ontdek onze oplossingen
Graphic Communication
Kantoorprinters en software

Print altijd en overal, soepel en snel

Van kantoorprinters tot multifunctionele printers. Ricoh biedt een breed assortiment aan hoogwaardige printoplossingen. Met tal van mogelijkheden in snelheid, omvang en configuraties vind je altijd een model dat past  bij jouw organisatie.
Ontdek onze oplossingen
Overzicht

24/7 antwoord op je vraag

Hulp nodig bij een product of heb je een andere vraag aan ons? Je kunt hier terecht voor support, advies en snelle oplossingen. Ons team staat v je klaar.
Naar support
AV technology and management
Overzicht

Altijd op de hoogte

Lees het laatste nieuws, blijf op de hoogte van onze productinnovaties en ontdek welke evenementen we organiseren.
Blijf op de hoogte
News and events from Ricoh
Onze organisatie

Wie we zijn en wat we doen

Kies je voor Ricoh? Dan kun je rekenen op een team van specialisten met focus op jouw branche. Zij kennen de kansen en uitdagingen van je organisatie. Zo ontvang je advies op maat, op een manier die bij je past.
Ontdek Ricoh
Overzicht

Stel ons je vraag

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Heb je support nodig of heb je een vraag over je account of een factuur? Ons team staat voor je klaar.
Neem contact met ons op
Brand & Business Communication
Overzicht

Altijd op de hoogte van actuele ontwikkelingen

Welke ontwikkelingen spelen er op dit moment in de branche? Wat zijn de trends? En kun je hier als organisatie op inspelen? Lees onze onderzoeken, e-books en whitepapers en doe waardevolle inzichten op.
Doe inspiratie op
Ricoh Insights - Overview
Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Grafimediabedrijven krijgen advies voor duurzame bedrijfsgroei via Ricoh’s EDGE consultancydiensten

Ricoh Europe, Londen, 5 november 2021 – Grafimediabedrijven krijgen via Ricoh’s uitgebreide EDGE consultancydiensten begeleiding om duurzame bedrijfsgroei te realiseren met productieprocessen die klaar zijn voor de toekomst.

Business development and growth guidance delivered by new Ricoh EDGE consultancy module
Begeleiding voor bedrijfsontwikkeling en -groei dankzij nieuwe Ricoh EDGE consultancymodule

Ricoh EDGE biedt een praktijkgerichte aanpak op maat van grafische professionals om hen te helpen automatisering te implementeren en hun groeicapaciteit duurzaam te verbeteren. Een nieuwe, op maat gesneden module met tools, advies en expertise stelt hen in staat om het hoofd te bieden aan toegenomen operationele eisen en om efficiënt en deadlinegericht te blijven werken. De module zorgt er ook voor dat drukkerijen optimaal uitgerust zijn om het maximale te halen uit hun digitale mogelijkheden.

In de nieuwe Manufacturing Process Improvement module delen Ricoh EDGE experts de basisprincipes van de gestandaardiseerde aanpak die Ricoh al meer dan 70 jaar hanteert om te zorgen voor excellentie in productie: het Ricoh Way Production System. De module focust op de 5 essentiële SEQCD-principes: veiligheid, milieu, kwaliteit, kosten en levering (Safety, Environment, Quality, Cost & Delivery). Daarnaast ligt de focus op 12 belangrijke grondbeginselen om prestaties te verbeteren.

De Manufacturing Process Improvement module wordt in 3 fasen gegeven:

  • Discovery (In kaart brengen) – Inzicht krijgen in barrières die productie-efficiëntie in de weg staan door grafische professionals aan te zetten om workflows en productbewegingen in vraag te stellen, industriële benchmarks te overwegen en installaties en lay-outs te herzien met 2D- en 3D-visualisaties.
  • Transform (Transformeren) – De activiteiten via personen, processen en infrastructuur vooruithelpen dankzij ruimteoptimalisatie, eliminatie van procesverspilling, procesautomatisering, integratie van printing-on-demand en ook visueel beheer en training van medewerkers.
  • Sustain (Duurzame resultaten boeken) – Resultaten evalueren en voortdurend verbeteren door medewerkers te betrekken bij lean methodologie en follow-upgesprekken over de activiteiten om succes te meten.

EDGE leden genieten van toegang tot geavanceerde diensten in de Manufacturing Process Improvement module, inclusief de Ricoh Connected Factory oplossing. Het platform stelt klanten in staat om het gebruik van data van overal op hun productielocatie te automatiseren. Dankzij digitale tools kunnen ze bedrijfsactiviteiten visualiseren, workflows analyseren en standaardiseren, en processen optimaliseren.

Mark Hinder, Business Development Manager, Graphic Communications Group, Ricoh Europe: “Om winstgevend te blijven en in te spelen op de vraag naar datagestuurde druk- en online activiteiten, is het voor grafische professionals van essentieel belang om methodologieën voor lean manufacturing te implementeren en aan te sturen op productiviteitswinst. Onze module is zorgvuldig ontwikkeld om drukkerijen te helpen hun activiteiten te evalueren, hun doelen te herzien en een strategie uit te stippelen om veranderingen soepel en efficiënt te implementeren. Het programma is bedoeld om meetbare en impactvolle resultaten te boeken die grafimediabedrijven in staat stellen om succesvolle groei te realiseren. Onze unieke praktijkgerichte aanpak levert klanten een concurrentievoordeel op. Onze experts werken samen met de medewerkers op de werkvloer om slimmer te leren werken in plaats van harder, hen te begeleiden in het traject naar voortdurende verbetering en ervoor te zorgen dat transformatie duurzaam verankerd is.”

Meer informatie is beschikbaar op de nieuw gelanceerde website https://edge.ricoh-europe.com/.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh-europe.com voor meer informatie.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.