Des solutions dédiées pour les communes, les villes et les provinces
29.03.2019

Gerichte oplossingen voor gemeenten, steden en provincies

Vilvoorde, 29 maart 2019 – Op zoek naar oplossingen die het leven van burgers verbeteren? Die administratieve aanvragen binnen de gemeente vereenvoudigen? Wilt u over een systeem beschikken waarmee gemeente en burgers vlot kunnen communiceren en dat zowel de kiezers als de gemeentelijke medewerkers gemakkelijk kunnen gebruiken? Inwoners in real time laten volgen hoe ver u staat met de verwerking van hun verzoek? Het kan voortaan dankzij de samenwerking tussen Geosparc, Arco Information en RICOH.

Arco Information verwerkt de GIS-componenten van Geosparc in zijn oplossingen voor document- en gegevensbeheer, en RICOH staat in verbinding met alle politiezones en met steden en gemeenten. Een verbeterde dienstverlening aan de burgers en een verhoogde automatisering binnen de lokale overheid zijn van essentieel belang.

Dankzij deze web-based tool hoeven medeburgers niet langer tijdens de (soms lastige) openingsuren naar de gemeentediensten te stappen voor het reserveren van een container, van een hoogtewerker voor een verhuizing, voor het aanvragen van werken, het organiseren van een rommelmarkt, een buurtfeest of andere evenementen op de openbare weg... Alle administratieve stappen kunnen worden afgehandeld binnen deze centrale tool. Via een gebruiksvriendelijk aanvraagformulier kunnen burgers en organisaties verzoeken indienen voor een tijdelijke inname van openbaar domein, zoals bij een verhuizing, een renovatie of het reserveren van een « terras ».

De missie van Geosparc
Geosparc wil het leven van burgers verbeteren met weldoordachte, op geolocatie gebaseerde oplossingen die gebruik maken van open software en open data. Geosparc is een gerenommeerde en betrouwbare partner, die zich concentreert op het ontwikkelen van vernuftige geografische oplossingen voor klanten en partners in de hele wereld. Op de Vlaamse markt is Geosparc een partner in innovatie, die zich toelegt op de tenuitvoerlegging van verschillende systemen voor geografische informatie binnen de Vlaamse regering (onder meer Subsurface Database Flanders, Vlaams milieuagentschap, Inname openbaar domein, enz.). Geosparc biedt nog andere GIS-producten en -diensten aan die, op basis van open source en open data, toegevoegde waarde scheppen voor burgers en slimme steden - zie www.geosparc.com.

De missie van Spotbooking
Met Spotbooking kan de medewerker die zo’n aanvraag moet goedkeuren en de nodige documenten moet afleveren, de verzoeken beheren, goedkeuren of weigeren. Via de toepassing kan hij of zij ook het advies inwinnen van de andere diensten en entiteiten waarop de aanvraag betrekking heeft (bijvoorbeeld politie, parkeren, brandweerkazerne, milieubeheer).

De missie van IssueDoc
Een stad wordt getroffen door een zware storm, huizen en auto’s zijn beschadigd, bomen zijn omgevallen, enz. Hoe kan een stad of een overheidsinstelling al die problemen snel opvolgen en beheren?
Issuedoc vormt een mobiele oplossing die gemakkelijk te gebruiken en te implementeren is. Dankzij het geolocatiesysteem hoeft men enkel een zone aan te wijzen en de situatie te beschrijven. Via de toepassing kan men dan het verdere beheer van het incident blijven volgen. Burgers of verantwoordelijken van gemeenten kunnen problemen snel opvolgen. Er kunnen extra tekst en beelden worden toegevoegd, waardoor steden en lokale overheidsdiensten nog sneller kunnen optreden en gemakkelijker een oplossing kunnen vinden. IssueDoc kan worden gekoppeld aan back-officesystemen of worden geïntegreerd in exclusieve eigen businessapplicaties en databanken.

Zodra de aanvraag verzonden is, wordt het ticket in het back-officesysteem van de gemeente geopend en kan de follow-up van start gaan! Het ticket kan worden verzonden en toegewezen aan iemand die verantwoordelijk is voor dergelijke meldingen. Via de toepassing IssueDoc blijft de burger op de hoogte van de verdere afhandeling van zijn verzoek.

Door onze samenwerking met Geosparc en Arco Information kunnen wij ons aanbod van diensten verder uitbreiden tot de gemeentelijke instellingen, om te kunnen beantwoorden aan hun specifieke behoeften en hen gebruik te laten maken van de nieuwste technologie ten dienste van de burgers.Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxemburg

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.