Gartner erkent Ricoh in eerste Magic Quadrant™ voor documentmanagement
Londen, 10 februari 2025 – Ricoh is door het gerenommeerde adviesbureau Gartner erkend en opgenomen in hun Magic Quadrant™ voor documentmanagement. Het is de eerste keer dat Gartner een Magic Quadrant publiceerde voor dit expertisegebied.
Bedrijven die zich willen onderscheiden van hun concurrenten, hechten steeds meer belang aan effectief documentmanagement en procesautomatisering. Zo hebben zij te maken met de volgende uitdagingen:
- Hoe beheer je de steeds grotere hoeveelheid digitale én fysieke documenten?
- Hoe zorg je voor naleving van regelgeving (compliance)?
- Hoe bescherm je gevoelige informatie?
- Hoe zorg je ervoor dat je ondertussen de operationele efficiëntie behoudt?
Met documentmanagement en procesautomatisering tackelen organisaties deze uitdagingen. En onderscheiden zij zich van de concurrentie.
Leveranciers van documentmanagement
Gartner definieerde in het nieuwe rapport wie zij zien als toonaangevende spelers op de markt voor documentmanagement. Dit zijn bedrijven die oplossingen leveren voor documentmanagement: het vastleggen, opslaan en verwerken van documenten en content. Daarbij is het belangrijk dat het werken met de documenten de medewerkers en de organisatie ondersteunt. Ricoh is een van de 15 bedrijven in het Magic Quadrant voor documentmanagement.
Efficiënter werken
Ricohs oplossingen voor procesautomatisering helpen klanten wereldwijd om efficiënter te werken en sneller inkomsten te genereren. De configureerbare oplossingen automatiseren documentintensieve processen, versnellen repetitieve taken en vereenvoudigen het dagelijks werk. Dit draagt allemaal positief bij aan de digitale werkplekervaring van medewerkers.
Zakelijke uitdagingen oplossen
Yasmine Veri, business marketeer bij Ricoh Belgium, zegt: “De vraag naar effectieve documentmanagement- en procesautomatiseringsoplossingen is groter dan ooit. Bedrijven wereldwijd streven naar optimale klantenservice en maximale operationele efficiëntie. Deze erkenning van Gartner laat zien dat we onze klanten daadwerkelijk helpen bij het oplossen van hun zakelijke uitdagingen.”
Meebewegen met veranderende behoeften
“We realiseren werkomgevingen waarin de mens centraal staat. Zodat medewerkers het maximale uit zichzelf én elkaar halen. En je als organisatie de prestaties verbetert en meer succes behaalt. We blijven investeren in onze digitale diensten en technologieën, zodat onze oplossingen meebewegen met de veranderende behoeften van onze klanten.”
Download hier de Gartner Magic Quadrant™ 2024 voor documentmanagement
Over de Gartner Magic Quadrant
De Magic Quadrant-rapporten van Gartner zijn het resultaat van nauwkeurig en feitelijk onderzoek in specifieke markten. Gartner positioneert aanbieders in vier kwadranten: Leiders, Uitdagers, Visionairs en Nichespelers.
Disclaimer Gartner
Gartner onderschrijft geen van de leveranciers, producten en diensten die in onderzoekspublicaties worden vermeld. Daarnaast beveelt Gartner technologiegebruikers niet aan om enkel samen te werken met de leveranciers met de beste beoordelingen of andere specifieke aanduidingen. De onderzoekspublicaties van Gartner behelzen de subjectieve beoordelingen van de onderzoeksorganisaties waarmee Gartner samenwerkt en mogen dan ook niet worden opgevat als feitelijke beweringen. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende dit onderzoek, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.
Gartner, Magic Quadrant for Document Management, Tim Nelms, Marko Sillanpaa, Max Goss, Chris Jackson, 18 December 2024.
GARTNER is een geregistreerd handelsmerk en servicemerk van Gartner en Magic Quadrant is een geregistreerd handelsmerk van Gartner, Inc. en/of van VS- en internationale filialen en worden in dit bericht gebruikt met toestemming. Alle rechten voorbehouden.
| Over Ricoh |
Ricoh is een toonaangevende aanbieder van geïntegreerde digitale diensten en oplossingen voor drukwerk en beeldvorming. Ze zijn ontworpen om digitale transformatie van werkplekken en werkruimtes te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren.
Met wereldwijde vestigingen bereikt Ricoh, waarvan het hoofdkantoor in Tokio is gevestigd, klanten in ongeveer 200 landen en regio’s. Aan de basis van de activiteiten van het bedrijf liggen gecultiveerde kennis, technologieën en organisatorische capaciteiten die het in de loop van haar 85-jarige geschiedenis heeft opgebouwd. In het financiële jaar dat eind maart 2024 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.348 miljard yen (ongeveer 15,5 miljard USD).
Met Fulfillment through Work is het de missie en visie van Ricoh om mensen in staat te stellen werkplezier te vinden door te begrijpen en te transformeren hoe mensen werken, zodat het hun potentieel en creativiteit kan ontketenen om een duurzame toekomst te realiseren.
Ga voor meer informatie naar www.ricoh.com.
© 2024 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle genoemde productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.
Contactpersoon voor de media:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-mail: media@ricoh-europe.com
Homepage: www.ricoh-europe.com