Flexibel printen en eenvoudig beheer van de printomgeving dankzij de Ricoh Control+ toepassing
07.12.2020

Flexibel printen en eenvoudig beheer van de printomgeving dankzij de Ricoh Control+ toepassing

Vilvoorde, 7 december 2020 - Intelligente (cloud based) integratieoplossing voor flexibeler afdrukken en geoptimaliseerd gebruik van het printpark.

Ricoh lanceert de app Control+ om zijn assortiment Ricoh Smart Integration uit te breiden met oplossingen die steeds beter aangepast zijn aan de gewoontes van de steeds mobielere werknemers. De oplossing, die volledig in de cloud wordt gehost, stelt bedrijven in staat om hun volledige printomgeving vanop afstand te analyseren en te beheren, rapporten over het gebruik van verschillende apparaten te trekken en op een veilige manier flexibeler af te drukken zonder dat er een VPN-connectie nodig is.

Het scannen, delen en opslaan van de documenten van een bedrijf is een noodzakelijke taak die meestal als een (lastige) klus wordt beschouwd. Om dit te verhelpen en de duur hiervan in te korten, biedt Ricoh - via de Ricoh Smart Integration reeks – al applicaties aan om documenten te digitaliseren. Deze apps zijn verbonden met populaire clouddiensten zoals Google Drive, Dropbox of OneDrive.

Daarnaast lanceert Ricoh vandaag de Ricoh Control+ toepassing. Deze oplossing, die volledig in de cloud wordt gehost, zorgt ervoor dat ondernemingen zonder extra infrastructuur documenten op een veilige manier kunnen printen en scannen. Tegelijkertijd biedt het geavanceerde mogelijkheden om het printpark van een onderneming te beheren en te analyseren - allemaal vanop afstand.

Meer flexibiliteit

Met de komst van nieuwe manieren van werken en samenwerken veranderen ook de behoeften van de werknemers. Toegang verlenen tot en afdrukken van documenten vanaf elke plek is vandaag cruciaal, vooral gezien de uitzonderlijke omstandigheden van 2020. Ricoh Control+ biedt organisaties een 100% veilig gebruik van de printtoestellen door middel van gebruikersauthenticatie. Bovendien kunnen er indien nodig rechten worden ingesteld voor verschillende medewerkers en profielen. Zo kunnen geautoriseerde gebruikers op elk gewenst apparaat printen, vanwaar ze maar willen, zonder dat ze ook maar in de buurt van het toestel hoeven te zijn.

Authenticatie maakt het tevens mogelijk om gescande documenten rechtstreeks naar de inbox van de gebruiker te sturen zonder het e-mailadres van de gebruiker op het apparaat in te voeren of te selecteren. Daarnaast is de Pull Printing-functie beschikbaar, waardoor een printopdracht naar de cloud kan worden verzonden zodat deze opdracht op een later tijdstip - zelfs de volgende dag - kan worden gestart op de machine waar de gebruiker zich aanmeldt.

Een volledig overzicht op het printpark 

Via een eenvoudig en intuïtief beheerportaal biedt de Ricoh Control+ oplossing aan IT-verantwoordelijken ook een volledig overzicht van alle Ricoh-printers, -scanners en -MFP's. Zo kunnen ze zien dat alle toestellen goed werken en het platform actief en operationeel is. Als een apparaat een probleem of fout heeft, wordt een verantwoordelijke onmiddellijk op de hoogte gebracht via aanpasbare meldingen.

Het portaal biedt eveneens toegang tot diverse rapporten over het gebruik van de apparaten, per gebruiker, per afdeling of zelfs per machine. "Deze rapporten stellen de klanten in staat om hun printkosten te analyseren en te beheersen, om zo de efficiëntie van hun printomgeving te maximaliseren”, zegt Stefan Hendrickx, Business Marketeer bij Ricoh België. “Met gepersonaliseerde toegang en beperkingen (op basis van autorisatie) worden fouten in het traditionele drukwerk geëlimineerd, waardoor bedrijven tot 30% van de afgedrukte pagina's kunnen besparen. Omdat de oplossing volledig cloud based is, is het bovendien niet nodig om te investeren in servers of onderhoud."

De Ricoh Control+ applicatie biedt niet alleen toegang tot steeds meer flexibiliteit, een gedetailleerd overzicht van het printpark en geavanceerde verbruiksrapporten, maar maakt het ook mogelijk om documenten online op te halen, bijvoorbeeld tijdens een vergadering of tijdens een presentatie met een interactief whiteboard. De oplossing biedt gebruikers een aantal belangrijke voordelen: tijdbesparing, eenvoudige installatie en configuratie, zicht op problemen vanop afstand, minder kosten en fouten, en een gedetailleerde analyse voor een maximale optimalisatie.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.