Financiële instellingen gebruiken printtechnologieën om in te spelen op de eisen van hun klanten en aan klantbinding te doen
06.08.2018

Financiële instellingen gebruiken printtechnologieën om in te spelen op de eisen van hun klanten en aan klantbinding te doen

72% werft nieuwe profielen aan om te kunnen voldoen aan de veranderende klantverwachtingen

Vilvoorde, 6 augustus 2018 – Personalisatie, kostenverlaging en milieuaspecten zijn de drie redenen waarom de belangrijkste Europese financiële dienstverleners nieuwe printtechnologieën toepassen.

Volgens een nieuwe Europese studie uitgevoerd op vraag van Ricoh waarbij 785 professionals uit de financiële wereld werden bevraagd, is 83% van hen de mening toegedaan dat papierloze communicatie en meer gepersonaliseerde manieren van bankieren dé grote uitdagingen zijn voor hun sector. 58% van hen is al van start gegaan met het toepassen van nieuwe printtechnologieën om aan deze eisen tegemoet te komen.

“Financiële dienstverleners staan voor grote veranderingen. Gevestigde waarden en nieuwe spelers op de markt, zowel uitdagers als startups, voeren een hevige strijd voor de klant. In die context schakelt de sector in versneld tempo over naar 'digital first'. Papierloze modellen en nieuwe printtechnologieën bieden de grotere financiële organisaties de broodnodige flexibiliteit om de uitdaging aan te gaan met nieuwe, gebruiksvriendelijke fintech dienstverleners.”

Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg

89% van de financiële organisaties zijn er gerust in dat ze kunnen tegemoetkomen aan de klantvraag voor digitaal factureren. Maar de verscheidenheid aan klanteisen enerzijds en de noodzaak voor een meer gepersonaliseerde dienstverlening anderzijds maken de zaken er niet eenvoudiger op. 69% van de financiële organisaties wordt geconfronteerd met klanten op leeftijd die zich verzetten tegen het ontvangen van e-facturen. 

Om aan klantbinding te doen, moeten financiële dienstverleners dan ook in staat zijn om voorkeuren te registreren en de communicatie met de klant te personaliseren. Naast het toepassen van nieuwe technologieën, werft 72% van de financiële instellingen nieuwe profielen aan om te kunnen voldoen aan de veranderende klantverwachtingen. 51% is nieuwe printtechnologieën aan het ontplooien om hun CO2-voetafdruk te verkleinen en milieuproblemen te voorkomen.

“Het is algemeen geweten dat klanten van financiële instellingen een hekel hebben aan het ontvangen van een overvloed aan informatie die er niet toe doet. Nieuwe printtechnologieën kunnen organisaties helpen om de bankprocessen te stroomlijnen, kostenbesparingen door te voeren en maatregelen te nemen om het milieubewustzijn van hun klanten aan te wakkeren.”

Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium / Luxembourg

Lees er alles over op: www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.