Drupa 2024 overtrof alle verwachtingen van Ricoh
Het bedrijf haalde bestellingen binnen, genoot belangstelling, ging met bezoekers in gesprek en versterkte partnerships tijdens de 11-daagse beurs.
TOKIO, 25 juni 2024 – Drupa 2024 overtrof alle verwachtingen van Ricoh. In totaal sleepte het meer dan 100 orders in de wacht voor haar inkjet-, toner-, software- en industriële printkoptechnologieën.
Het mag dan ook niet verbazen dat er veel interesse was voor de baanbrekende inkjetsystemen van Ricoh. Bezoekers wilden maar al te graag zien hoe de RICOH Pro™ VC80000 hoge-snelheid rotatieve inkjetpers, de Harpy Eagle, en de watergebaseerde RICOH Pro™ Z75 B2-inkjetvellenpers, de Dragon, hun drukwerk naar een hoger niveau kunnen tillen.
Cimpress, marktleider op het gebied van gepersonaliseerde massa drukwerk, koos ervoor om te investeren in een Pro VC80000 om haar aanbod aan toepassingen uit te breiden en haar productie te stroomlijnen. Terwijl Sattler Media Group GmbH in Duitsland zijn engagement bevestigde om samen met Ricoh inkjettechnologie te ontwikkelen na zeer succesvolle bètatests van hetzelfde systeem. De Saoedi-Arabische dealer SAMIR Group plaatste een bestelling voor een Pro Z75 voor Efad Group/Fekrah Press.
Ricoh’s rotatieve inkjetproductiesystemen ontvingen ook verdere erkenning voor hun innovatieve productiemogelijkheden. Zo bleek uit de IDC Quarterly Hardcopy Peripherals Tracker (Calendar 2023) dat het merk in 2023 wereldwijd de eerste plaats veroverde qua marktaandeel op de markt voor rotatieve inkjetsystemen.
Hoewel de interesse in inkjet te verwachten was, was Ricoh ook blij met de enthousiaste reacties over haar tonergebaseerde persen. De RICOH Pro™ C9500, RICOH Pro™ C7500 en RICOH Pro™ C5300 trokken massa’s kijklustigen. Uiteindelijk leverden ze een groot aantal deals op. Een breed scala aan kopers uit de hele wereld plaatste ruim 150 orders.
Koji Miyao, President van Ricoh Graphic Communications en Senior Corporate Officer, zegt: “Ricoh’s deelname aan Drupa was een doorslaand succes. Het gaf veel voldoening om zo veel orders te ontvangen voor onze baanbrekende inkjet-, toner-, software- en industriële printkoptechnologieën. We kijken ernaar uit om al die nieuwe en bestaande klanten te ondersteunen bij het behalen van een geweldig rendement op hun Ricoh investering. Het was ook een hele eer en een heus voorrecht om tijdens de beurs in contact te komen met zo veel gewaardeerde klanten en partners, met wie we graag onze krachtige verhalen over duurzaamheid en co-innovatie deelden.”
| Over Ricoh |
Ricoh is een toonaangevende aanbieder van geïntegreerde digitale diensten en oplossingen voor drukwerk en beeldvorming. Ze zijn ontworpen om digitale transformatie van werkplekken en werkruimtes te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren.
Met wereldwijde vestigingen bereikt Ricoh, waarvan het hoofdkantoor in Tokio is gevestigd, klanten in ongeveer 200 landen en regio’s. Aan de basis van de activiteiten van het bedrijf liggen gecultiveerde kennis, technologieën en organisatorische capaciteiten die het in de loop van haar 85-jarige geschiedenis heeft opgebouwd. In het financiële jaar dat eind maart 2024 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.348 miljard yen (ongeveer 15,5 miljard USD).
Met Fulfillment through Work is het de missie en visie van Ricoh om mensen in staat te stellen werkplezier te vinden door te begrijpen en te transformeren hoe mensen werken, zodat het hun potentieel en creativiteit kan ontketenen om een duurzame toekomst te realiseren.
Ga voor meer informatie naar www.ricoh.com.
© 2024 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle genoemde productnamen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.
Contactpersoon voor de media:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-mail: media@ricoh-europe.com
Homepage: www.ricoh-europe.com