Digitaal gedrukte communicatie krijgt levendige neonuitstraling dankzij unieke digitale Touch7 kleurengidsen van Ricoh
28.09.2021

Digitaal gedrukte communicatie krijgt levendige neonuitstraling dankzij unieke digitale Touch7 kleurengidsen van Ricoh

Ricoh Europe, Londen, 28 september 2021 – Grafimediabedrijven kunnen merken en ontwerpers nu helpen om gedurfde en levendige digitaal gedrukte communicatie te creëren dankzij een wereldprimeur van Ricoh: Touch7 kleurengidsen voor digitaal neonkleurendrukwerk.

De vier Touch7 kleurengidsen voor digitaal neonkleurendrukwerk maken consistente reproductie van 1520 kleuren mogelijk.
De vier Touch7 kleurengidsen voor digitaal neonkleurendrukwerk maken consistente reproductie van 1520 kleuren mogelijk.

De Touch7 gidsen maken het mogelijk om 1.520 kleuren nauwkeurig te reproduceren bij gebruik van neonroze en neongele toners op het vijfkleuren Ricoh Pro™ C7200X losblad digitale kleurenproductiesysteem. 

Het artwork in de vijfde kleur is te creëren via de kleurformules die zijn gespecificeerd in de vier gidsen. Dit zijn ze:

  • Gidsen voor neongele en neonroze bronkleurverwijdering, waarbij bronkleuren worden verwijderd uit CMY en vervangen door neontoner om een zuiverder en lichter bereik van neonkleurtonen te creëren
  • Gidsen voor neongele en neonroze overdruk, waarbij de neontoner bovenop de CMY-kleuren wordt gedrukt om de verzadiging van de kleuren te verhogen

Volgens onderzoek over toegevoegde waarde voor digitaal drukwerk door NAPCO Research kunnen deze mogelijkheden enorme kansen creëren voor creatieve drukkerijen. Uit het onderzoek blijkt dat merkeigenaren bereid zijn om een meerprijs van gemiddeld 33% te betalen voor neonkleuren.

Tegelijkertijd geeft 55% aan liever samen te werken met drukwerkleveranciers die unieke ideeën aanreiken om drukwerk te veredelen, terwijl 51% graag heeft dat drukkerijen optreden als partner die hen proactief informeert over nieuwe technologieën en speciale effecten.

Richard Ainge, oprichter en Chief Technology Officer van Touch7, zegt: “Elke kleur in deze wereldprimeur op het gebied van gidsen voor digitaal neonkleurendrukwerk maakt gebruik van een neontoner voor heldere, levendige en krachtige productieresultaten op het Ricoh productiesysteem met een uitgebreid kleurbereik. De kleuren variëren van diep verzadigde rode kleuren, paarstinten en blauwtinten tot subtiele pasteltinten. De workflow voor het creëren van het kleurbestand met de vijfde kleur voor neon is eenvoudig en logisch.” 

Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, zegt: “Kleurengidsen worden sinds jaar en dag geassocieerd met Pantone®, maar hun neon- en pastelkleurengidsen zijn niet geschikt voor digitale productie. De Touch7 gidsen bieden 1.520 digitale kleuren. Je hoeft geen steunkleuren of inkten te mengen, wat anders kan leiden tot onnauwkeurige resultaten, afval en extra kosten. De gidsen maken moeiteloze en heel betaalbare creatie mogelijk van visueel verbluffende en aansprekende drukresultaten. Ze ondersteunen inspirerende ontwerpen en prikkelend drukwerk dat ontvangers aanzet tot actie.”

Creatieve drukkerijen en bureaus kunnen meer informatie over Touch7 vinden op www.touch7.co/ricohguides.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.