Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Digitaal gedrukte communicatie krijgt levendige neonuitstraling dankzij unieke digitale Touch7 kleurengidsen van Ricoh

Ricoh Europe, Londen, 28 september 2021 – Grafimediabedrijven kunnen merken en ontwerpers nu helpen om gedurfde en levendige digitaal gedrukte communicatie te creëren dankzij een wereldprimeur van Ricoh: Touch7 kleurengidsen voor digitaal neonkleurendrukwerk.

De vier Touch7 kleurengidsen voor digitaal neonkleurendrukwerk maken consistente reproductie van 1520 kleuren mogelijk.
De vier Touch7 kleurengidsen voor digitaal neonkleurendrukwerk maken consistente reproductie van 1520 kleuren mogelijk.

De Touch7 gidsen maken het mogelijk om 1.520 kleuren nauwkeurig te reproduceren bij gebruik van neonroze en neongele toners op het vijfkleuren Ricoh Pro™ C7200X losblad digitale kleurenproductiesysteem. 

Het artwork in de vijfde kleur is te creëren via de kleurformules die zijn gespecificeerd in de vier gidsen. Dit zijn ze:
  • Gidsen voor neongele en neonroze bronkleurverwijdering, waarbij bronkleuren worden verwijderd uit CMY en vervangen door neontoner om een zuiverder en lichter bereik van neonkleurtonen te creëren
  • Gidsen voor neongele en neonroze overdruk, waarbij de neontoner bovenop de CMY-kleuren wordt gedrukt om de verzadiging van de kleuren te verhogen

Volgens onderzoek over toegevoegde waarde voor digitaal drukwerk door NAPCO Research kunnen deze mogelijkheden enorme kansen creëren voor creatieve drukkerijen. Uit het onderzoek blijkt dat merkeigenaren bereid zijn om een meerprijs van gemiddeld 33% te betalen voor neonkleuren.

Tegelijkertijd geeft 55% aan liever samen te werken met drukwerkleveranciers die unieke ideeën aanreiken om drukwerk te veredelen, terwijl 51% graag heeft dat drukkerijen optreden als partner die hen proactief informeert over nieuwe technologieën en speciale effecten.

Richard Ainge, oprichter en Chief Technology Officer van Touch7, zegt: “Elke kleur in deze wereldprimeur op het gebied van gidsen voor digitaal neonkleurendrukwerk maakt gebruik van een neontoner voor heldere, levendige en krachtige productieresultaten op het Ricoh productiesysteem met een uitgebreid kleurbereik. De kleuren variëren van diep verzadigde rode kleuren, paarstinten en blauwtinten tot subtiele pasteltinten. De workflow voor het creëren van het kleurbestand met de vijfde kleur voor neon is eenvoudig en logisch.” 

Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, zegt: “Kleurengidsen worden sinds jaar en dag geassocieerd met Pantone®, maar hun neon- en pastelkleurengidsen zijn niet geschikt voor digitale productie. De Touch7 gidsen bieden 1.520 digitale kleuren. Je hoeft geen steunkleuren of inkten te mengen, wat anders kan leiden tot onnauwkeurige resultaten, afval en extra kosten. De gidsen maken moeiteloze en heel betaalbare creatie mogelijk van visueel verbluffende en aansprekende drukresultaten. Ze ondersteunen inspirerende ontwerpen en prikkelend drukwerk dat ontvangers aanzet tot actie.”

Creatieve drukkerijen en bureaus kunnen meer informatie over Touch7 vinden op www.touch7.co/ricohguides.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:
Gaëlle Geudeker
PR & communications consultant 
+32 (0)4 92 07 46 29 
gaelle@allcolorsofcommunication.com
Website: www.allcolorsofcommunication.com