Data B. Mailservice renforce sa position sur le marché jet d’encre grand volume avec la Ricoh Pro™ VC20000
21.10.2020

Data B. Mailservice versterkt zijn positie in hoogvolume inkjet dankzij de Ricoh Pro™ VC20000

Vilvoorde, 21 oktober 2020 – De Nederlandse crossmediaspecialist Data B. Mailservice heeft zijn levering van grote printvolumes in kleureninkjet versterkt, door als eerste te investeren in een Ricoh Pro™ VC20000 kleureninkjetpers met continue toevoer.
Liana Willems-Klaster, directeur Data B. Mailservice, met de Ricoh Pro™ VC20000
Liana Willems-Klaster, directeur Data B. Mailservice, met de Ricoh Pro™ VC20000
Dankzij het ingenieuze duplex-concept met één motor heeft de Ricoh Pro™ VC20000 een kleine voetafdruk en kan hij met een snelheid tot 150 meter per uur dubbelzijdige prints in full color produceren. Liana Willems-Klaster, directeur Data B. Mailservice:
Print blijft naast alle mogelijke digitale kanalen nog steeds belangrijk. Het blijft relevant, maar het dwingt ons ertoe om steeds efficiënter te werken. Dat geldt met name voor onze markt – transactiepost - waar de concurrentie stevig is. De investering in de nieuwe Ricoh Pro™ VC20000 met continue toevoer geeft ons weer een stap voor op de concurrentie. Het is een zeer compact systeem dat een hoge printkwaliteit biedt tegen een zeer aantrekkelijke prijs. We waren meteen overtuigd na een bezoek aan het European Customer Experience Centre van Ricoh waar we het toestel in actie zagen. Op vlak van prijs/kwaliteitsverhouding heeft dit toestel geen concurrenten
De Nederlandse crossmediaspecialist levert zijn klanten een uitgebreid pakket digitale diensten. In 2012 begon Data B. Mailservice over te stappen naar full color inkjetprinting met de installatie van een eerste Ricoh IP5000. Dat werd een succes.
Een tweede IP5000 volgde snel en werd later vervangen door het grote printvolume inkjetsysteem Ricoh Pro™ VC60000.
De Pro™ VC60000 was de volgende stap om onze kwaliteit nog te verbeteren. De verschuiving in printvolumes betekent dat we naast onze specialisatie in transactiepost nu ook meer andere toepassingen verwerken, waaronder folders, aldus nog Liana Willems-Klaster
Sander Sondaal, Director Commercial Print Sales bij Ricoh Europe Commercial & Industrial Printing Group:
Dit is de reden waarom we bij Ricoh blijven investeren in, en innoveren met inkjet. Het is de enige manier om onze klanten te helpen het verschil te maken in de snel veranderende markt.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.