Belgische en Luxemburgse werknemers kunnen elke maand 1,8 dagen besparen
Door slimmer te werken, zouden werknemers tijd winnen en productiever zijn
Vilvoorde, 5 december 2017 - Belgische en Luxemburgse werknemers geloven dat ze het equivalent van 1,8 dag per maand kunnen besparen als ze een betere toegang tot technologie krijgen, zo blijkt uit een studie in opdracht van Ricoh Europe.
“Wat het boosten van de productiviteit betreft slaan werkgevers de bal volledig mis, door hun werknemers een slechte toegang te geven tot technologie – waardoor ze hun tijd verdoen. Uit ons onderzoek blijkt duidelijk dat werknemers vanuit heel Europa willen dat hun werkgevers hen helpen om productiever te zijn. Betere toegang tot technologie heeft voordelen voor de organisatie én voor de werknemer. Door slimmer werken in te voeren, besparen ze tijd en geld.”Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium Luxembourg.
Hoeveel tijd menen werknemers elke maand te kunnen besparen met behulp van technologieën om slimmer te werken? Dat varieert doorheen Europa. In Frankrijk geloven ze dat het hen 1,8 dagen zou opleveren, terwijl werknemers in Rusland het zelfs over 5,6 dagen hebben – meer dan een hele werkweek dus. Het aantal dagen per land bedraagt:
Land | Dagen | Land | Dagen |
Rusland | 5.6 | Polen | 3.4 |
Slowakije | 4.2 | Zwitserland | 3.4 |
Tsjechische Republiek | 3.8 | UK & Ierland | 3.2 |
Duitsland | 3.8 | Turkije | 3.2 |
Hongarije | 3.8 | Spanje | 3.1 |
Noorwegen | 3.8 | Oostenrijk | 2.9 |
Zweden | 3.6 | Finland | 2.8 |
Italië | 3.5 | Denemarken | 2.1 |
Nederland | 3.5 | België & Lux. | 1.8 |
Portugal | 3.5 | Frankrijk | 1.8 |
Moyenne européenne | 3.5 |
Meer info: www.ricoh-europe.com/thoughtleadership
Noot voor de redactie:
Aantal dagen bespaard per maand = Totaal aantal minuten bespaard per jaar (‘gemiddeld aantal minuten respondenten zeiden ‘x’ aantal werkdagen per jaar voor het land te kunnen besparen) / 12 / 60 / 7.5
Aantal werkdagen per jaar = 252 (totaal aantal werkdagen in 2017) – minimum vakantietoeslag in ieder land’
| Over Ricoh |
Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.
In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).
Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.
© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.