Bedrijfsleiders beschouwen print als een belangrijke strategische troef voor groei en innovatie
22.05.2018

Bedrijfsleiders beschouwen print als een belangrijke strategische troef voor groei en innovatie

Zonder nieuwe disruptieve printtechnologieën beweert twee derde van de bedrijven dat hun organisatie tegen 2023 achterop zal raken bij hun concurrenten

Ricoh Europe, Londen, 22 mei 2018 –Europese bedrijfsleiders beschouwen nieuwe printtechnologieën als belangrijke instrumenten voor wendbaarheid en innovatie. Volgens eennieuw onderzoekin opdracht vanRicoh Europehaalt de meerderheid van de 3.150 besluitnemers wendbaarheid (77%) en innovatie (69%) aan als belangrijke motoren voor investeringen in nieuwe printtechnologieën.

Deze bevindingen tonen aan dat nieuwe vormen van printen cruciale onderdelen zijn geworden in de successtrategieën van bedrijfsleiders. Het onderzoek toont ook aan dat 69% vermoeden dat print voor nieuwe inkomsten zal zorgen en 67% geloven dat het een bron zal vormen voor concurrentiële differentiatie. Deze leiders bevestigen dat geloof met een financieel engagement: 51% hebben al geïnvesteerd in nieuwe printtechnieken en nog eens 36% zijn van plan dit de komende vijf jaar te doen.

Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium, zegt: “De stelling ‘print is dood’ is wat misleidend. Met behulp van nieuwe printtechnologieën kunnen bedrijven hun operaties fundamenteel veranderen. In de gezondheidszorg produceren farmaceutische bedrijven 3D-geprinte prothetische ledematen op maat van specifieke patiënten. In de verkoop produceren leveranciers op vraag schoenen en geprinte unieke ontwerpen, waardoor ze stockverspilling tegengaan. In het onderwijs kunnen studenten gepersonaliseerde tekstboeken kopen, waardoor de kosten lager worden en het leerproces beter.”

Bedrijven geven prioriteit aan printtechnologieën in gebieden die de ervaring van hun klanten onmiddellijk verbetert. Afdelingen marketing (79%), productontwikkeling (79%) en productie (76%) kregen tot nu toe de meeste investeringen van bedrijfsleiders. Tegelijk hebben de nood aan snellere productontwikkeling (80%) en de capaciteit om de productie dichter bij de eindklant te brengen (69%) tot investeringen in extra productie geleid die moeten inspelen op de vragen van de klant om snelheid en personalisatie.

Mills voegt hieraan toe:“Met nieuwe printtechnologieën kunnen bedrijven hun relaties met klanten uitdiepen, sneller inspelen op hun verwachtingen en een gepersonaliseerde ervaring bieden. Het zegt veel dat 78% van de ondervraagden denken dat print noodzakelijk is om het vertrouwen van de klant te behouden. De resultaten tonen aan dat zonder de dynamische, persoonlijke benadering die mogelijk is met nieuwe printtechnologieën bedrijven zullen worstelen om in de toekomst concurrentieel te blijven.”

Lees meer opwww.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.