Ricoh verbindt zich om samen met toonaangevende internationale bedrijven
10.09.2019

B4IG: Ricoh verbindt zich om samen met toonaangevende internationale bedrijven te strijden tegen ongelijkheid en sluit zich aan bij de Business for Inclusive Growth-coalitie

Vilvoorde, 10 september 2019 – Ricoh is verheugd om zich bij de groep van grote internationale bedrijven aan te sluiten die ernaar streven om ongelijkheid tegen te gaan en om diversiteit op hun werkplekken en in hun bevoorradingsketens te promoten.

Emmanuel Faber, CEO van Danone, staat aan het hoofd van de internationale coalitie die 34 grote multinationals omvat. Samen stellen ze wereldwijd meer dan 3 miljoen mensen tewerk en hebben een omzet van meer dan 1.000 miljard dollar. Het B4IG-initiatief wordt gesponsord door het Franse voorzitterschap van de G7 en staat onder toezicht van de OESO. De onderzoeken van die laatste hebben bewezen dat ongelijkheid de groei en sociale mobiliteit afremt.

De leden van de B4IG-coalitie willen blijvende ongelijkheid tegengaan, regionale verschillen beperken en de strijd aangaan met discriminatie op grond van geslacht. De bedrijven hebben een eerste reeks van meer dan 50 bestaande en geplande projecten geïdentificeerd, goed voor meer dan een miljard euro aan privéinvesteringen die gedekt zullen worden door dit initiatief.
Ricoh en de andere leden hebben een verbintenis ondertekend om concrete maatregelen te treffen opdat de voordelen van de economische groei meer verdeeld zouden zijn.

Het B4IG-initiatief werd op vrijdag 23 augustus voorgesteld aan president Emmanuel Macron tijdens een ontmoeting met de bedrijfsleiders en de burgermaatschappij in het Elysée. CEO van Ricoh France Elie Choukroun was aanwezig om de Ricoh Group, de enige aanwezige Japanse groep, te vertegenwoordigen.
De leden zijn: Accenture, Agropur, AXA, BASF, BNP Paribas, BPCE, CareCentrix, Cogeco, Crédit Agricole, Danone, Edelman, Engie, GINgroup, Goldman Sachs, Henkel, Ingka Group, JPMorgan, Keurig Dr Pepper, Johnson&Johnson, Kering, Legal&General, L'Oréal, Mars, Renault, Ricoh, Schneider Electric, Sodexo, Suez, TIAA, Unilever, Veolia, Virgin en Ylva.
Het platform voorziet in een driejarig programma in samenwerking met de OESO.

Jake Yamashita, President & CEO van de Ricoh Group
Ricoh streeft naar een duurzame toekomst. We hebben al aangekondigd dat we ons focussen op vijf materiële kwesties die aangepast zijn aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen* waartoe we ons verbonden hebben. Verder willen we tegen 2050 geen broeikasgassen meer uitstoten en zijn wij het eerste Japanse bedrijf dat zich bij RE100 voegt. B4IG past perfect binnen onze waarden en strategie. We zijn dan ook blij om als eerste Japanse bedrijf de strijd tegen ongelijkheid aan te gaan samen met enkele van de meest prestigieuze bedrijven ter wereld.Jake Yamashita, President & CEO van de Ricoh Group
De groeiende ongelijkheid is één van de grootste sociale uitdagingen in de huidige samenleving: armoede blijft voortbestaan, sociale samenhang en vertrouwen worden ondermijnd. Een duurzame economische groei betekent een inclusieve economische groei. Dat wil zeggen dat iedereen de mogelijkheid moet krijgen om zijn potentieel te tonen, de mogelijkheid om niet alleen bij te dragen aan de groei van een land, maar er ook de vruchten van plukken, ongeacht zijn afkomst.Angel Gurría, Secretaris-generaal van de OESO

Over de OESO
De OESO is een internationale organisatie die werkt aan een beter beleid voor een beter leven. Samen met regeringen en de burgermaatschappij stelt de organisatie normen vast en zoekt op feiten gebaseerde oplossingen voor een reeks sociale, economische en ecologische uitdagingen. Op de website van de OESO vindt u meer informatie over het B4IG-initiatief en de activiteiten op het gebied van ongelijkheid en niet-discriminerende groei.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.