art-of-the-new-ricoh-presente-limpression-jet-dencre-haute-vitesse
09.11.2017

Ricoh presenteert The Art of the New voor inkjet op hoge snelheid

Ricoh Europe, Londen, 09 november 2017 – Senior executives van commerciële, transactionele en direct mail-drukkerijen en uitgeverijen zullen als eerste Ricoh’s nieuwste golf van innovaties kunnen bekijken tijdens het programma van het The Art of the New evenement. De nieuwe editie van het jaarlijkse exclusieve klantenevenement vindt van 21 - 23 november plaats in Ricoh’s European Customer Experience Centre (CEC) in Telford.
The Ricoh Pro™ V20000 series continuous feed inkjet platform will be unveiled globally at Art of The New
Het rotatieve inkjetplatform van de Ricoh Pro™ V20000 serie wordt tijdens The Art of the New aan de hele wereld onthuld
Een van de eerste presentaties wordt de wereldonthulling van het rotatieve inkjetplatform van de Ricoh Pro™ V20000 serie. Van boeken en direct mail tot farmaceutische bijsluiters: het platform kan allerlei zwart-wittoepassingen rendabel produceren. 

Een andere innovatie die zal worden gepresenteerd, is het nieuw verbeterde Ricoh Pro™ VC60000 rotatieve vlaggenschipsysteem. Voor de nieuwste update zijn kostenbesparende maatregelen geïmplementeerd, zoals een intelligente protector coat die alleen het printgebied bedekt, en een nieuw undercoatsysteem van 200 liter. Ook nieuw zijn een nieuwe zwarte inkt die tijd- en verdere kostenbesparingen oplevert door de reinigingsbehoefte te verminderen, nieuwe printsnelheden die inline afwerking vlotter laten verlopen, en inktbewaking in de digitale front-end die helpt om feedback te krijgen over elke geprinte job.

Er zal ook van de gelegenheid worden gebruikgemaakt om het Ricoh Pro™ VC40000 kleuren rotatieve inkjetplatform voor het eerst in Europa te tonen. Het is ontworpen om output van hoge kwaliteit te leveren en daarbij productiviteitswinst te realiseren.

Nadat ze welkom zijn geheten in het gloednieuwe Executive Briefing Centre, zullen de deelnemers genieten van een rijke mix aan gevarieerde content. Denk daarbij bijvoorbeeld aan presentaties van hoog niveau, masterclasses, een paneldiscussie en Q&A-sessies. Zo zal printconsultant Sean Smyth in detail ingaan op de veranderende rol van analoog en digitaal drukken en zal Tim Taylor, Head of Continuous Feed Market bij Ricoh Europe, het beste gebruik van inkjet bespreken.

De kracht van Ricoh’s samenwerkingsverbanden zal worden belicht door technologie-experts van Hunkeler, Tecnau en Kern. De voordelen van de juiste samenwerking zullen uitgebreid aan bod komen in een panelgesprek over offline versus inline afwerking. Test-Tech papier- en printconsultant Richard Saunders zal gedetailleerd het belang van het kiezen van de juiste substraten bespreken.

Er zal gelegenheid zijn om een overzicht te krijgen van de nieuwste software-updates, terwijl men rondkijkt in de Smart Factory en de Solutions Studio. Deelnemers zullen in het CEC ook de vellen-, grootformaat en hybride printers kunnen bewonderen, evenals de Direct to Garment-technologie (DTG). Als kers op de taart biedt de rijk gevulde agenda tevens masterclasses over productiviteitsverhogende geautomatiseerde workflows, intelligente drukwerkproductie en efficiëntie verhogend kleurbeheer.

Eef de Ridder, Director, Commercial Printing, Commercial and Industrial Printing Group bij Ricoh Europe, zegt: “Het ontwikkelen van nieuwe producten is zowel een kunst als een wetenschap. Creativiteit is een must om de juiste mix van mogelijkheden en prestaties samen te stellen die inspeelt op de veranderende behoeften van de markt voor commercieel drukwerk. Door toe te lichten hoe Ricoh’s nieuwste technologieën voor inkjet op hoge snelheid nieuwe werelden aan kansen kunnen openen, beloven deze stimulerende dagen de moeite waard te zijn.”

Geïnteresseerden die zich willen aanmelden voor het laatste nieuws omtrent het evenement, kunnen terecht op https://www.ricoh-europe.com/news-events/events/art-of-the-new/index.html

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.