Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Alzheimer’s Research UK en Ricoh lanceren krachtige bewustmakingscampagne over ziektes die voorbode zijn van dementie

Vilvoorde, 12 november 2019 - Alzheimer’s Research UK en Ricoh slaan de handen in elkaar met een krachtige bewustmakingscampagne om de verschillende lichamelijke ziektes die dementie kunnen veroorzaken, meer bekendheid te geven. De campagne, Dementia Uncovered, bestaat uit een reeks confronterende video’s die de ervaringen van vier mensen met verschillende vormen van dementie belichten en die inzoomen op wetenschappers en hun verbeten zoektocht naar nieuwe behandelingen.

Alzheimer’s Research UK en Ricoh lanceren krachtige bewustmakingscampagne over ziektes die voorbode zijn van dementie

De video’s luiden een nieuw hoofdstuk in van de Dementia Uncovered-campagne, die vorig jaar van start ging met een meeslepende video waarin de gelauwerde acteur Simon Pegg de hoofdrol speelt. Met behulp van Ricoh’s 3D-printtechnologie toonde de video een lichamelijk kenmerk van Alzheimer, namelijk hoe aangetaste hersenen vier keer sneller krimpen dan bij een normaal verouderingsproces.

Alzheimer’s Research UK en Ricoh bouwden hierop verder en ontwikkelden een reeks van acht video’s, samen met Connected Pictures en regisseur Gemma Brady, bekend van haar werk voor 24 Hours in A&E. De video’s gaan dieper in op de diverse ziektes die dementie veroorzaken, hoe deze ziektes mensen beïnvloeden en het onderzoek dat hier een antwoord op wil bieden. Tijdens de campagne wordt ook de eerste Dementia Uncovered-video opnieuw uitgebracht.

De ziekte van Alzheimer, de meest voorkomende oorzaak van dementie, is algemeen bekend, maar dat geldt niet voor andere oorzaken van dementie. Dementia Uncovered bestudeert de impact van de ziekte van Alzheimer, vasculaire dementie, frontotemporale dementie en Lewy body dementie. De campagne vertelt de verhalen van getroffen families en van wetenschappers die op topniveau werken, om de realiteit en complexiteit van dementie en de hoop die deze onderzoeken opwekken, te onderstrepen.

Eén van de mensen die aan de campagne deelneemt, is Themiya Haththotuwa, een medewerkster van Ricoh. Haar vader Sena lijdt aan Lewy body dementie, een ziekte die beangstigende symptomen veroorzaakt zoals hallucinaties en bewegingsproblemen zoals die bij Parkinson. Er wordt geschat dat ongeveer 100.000 mensen in het VK hieraan lijden.

Themiya vertelt: Alzheimer’s Research UK is al twee jaar de liefdadigheidspartner van Ricoh en het was geweldig om dit goede doel mee te ondersteunen door fondsenwerving. Maar toen ik de kans kreeg om echt aan de campagne bij te dragen door het verhaal van mijn familie te vertellen, wist ik dat ik me wilde engageren.

In mijn jeugd was mijn vader altijd de persoon naar wie ik opkeek. Daarom is het nu extra moeilijk om te zien welke impact de ziekte op hem heeft. Het is mijn droom om een behandeling te zien verschijnen die mensen zoals mijn vader kan helpen. Ik ben zo trots om deel uit te maken van deze campagne en om te beseffen dat Ricoh meewerkt aan het ondersteunen van baanbrekend dementieonderzoek.

Ian Wilson, Chief Executive van Alzheimer’s Research UK, vult aan: We zijn vereerd om opnieuw, samen met Ricoh, aan deze belangrijke campagne te mogen werken. We willen eerst en vooral de mensen bedanken die hun ervaringen hebben gedeeld en zo deze krachtige video’s hielpen creëren, waarmee we aantonen dat dementie zoveel meer is dan geheugenverlies. Daarnaast benadrukt dit laatste hoofdstuk van Dementia Uncovered het engagement en de toewijding van de onderzoekers, wiens werk zo doorslaggevend is. Dementieonderzoek boekt vooruitgang, en met de steun van de bevolking en bedrijven zoals Ricoh kunnen we een doorbraak faciliteren.

David Mills, CEO van Ricoh Europe, zegt nog: Sinds de start van onze partnership, in 2017, hebben we samen met Alzheimer’s Research UK aan enkele initiatieven gewerkt die het bewustzijn omtrent dementie moeten helpen verhogen. We zijn trots op deze nieuwe campagne en hopen dat ze veelvoorkomende misvattingen over dementie uit de wereld zal helpen en krachtige inzichten zal bieden in de levens van patiënten en wetenschappers die manieren zoeken om deze slopende ziekte te voorkomen, behandelen en genezen.

Bekijk de campagnevideo’s op alzres.uk/DementiaUncovered.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com