Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Alles van Ricoh dankzij een escape game!

Vilvoorde, 21 oktober 2019 – De technologische rijkdom ontdekken door middel van een spel, in dit geval een escape game. Ricoh Belgium kwam ermee op de proppen, en nodigt haar bezoekers uit om deel te nemen aan een groot onderzoek dat hen meeneemt op een reis door haar technologische universum, zowel op het gebied van producten als diensten …

b.smart - Vilvoorde

10:53 op het hoofdkantoor van Space Discovery in Brussel. Het brandalarm gaat af, waardoor een vertrouwelijk gesprek tussen managers en klanten abrupt wordt onderbroken. Na het obligatoire verzamelen buiten gaat CEO Frederik Casteels terug naar de vergaderzaal, waar hij merkt dat er superbelangrijke documenten verdwenen zijn. Alle uitgangen worden onmiddellijk geblokkeerd, want hij weet dat er niet veel tijd over is voordat de schuldige er in zal slagen deze belangrijke documenten uit het gebouw te ontvreemden. En dat zou uiteraard een ongekende economische ramp zijn voor zijn bedrijf.

Samenwerking ontwikkelen
Bezoekers van b.smart, het jaarlijkse grote evenement van Ricoh, hebben anderhalf uur de tijd en alle Ricoh-tools (producten en diensten) ter plaatse beschikbaar om na het doorlopen van vijf zalen verschillende puzzels op te lossen. Anderhalf uur … de tijd tikt … De eerste aanwijzingen zijn te zien op de interactieve Ricoh-terminal aan de receptie van het hoofdkantoor van het bedrijf op de Medialaan. Dan is er nog de BringMe Box, de virtuele ontvangstservice van Ricoh met de eerste tools en de eerste ontdekkingen.

De tweede kamer. Twee koffers op een vergadertafel en een laptop. Vijf namen ook: de deelnemers aan de befaamde bijeenkomst waar de documenten werden gestolen. Hier gaat het erom de identiteit van de vijf mensen te ontdekken, want de dader is een van hen. Er zijn veel pistes, maar ook veel aanwijzingen. Ze moeten enkel nog snel worden samengevoegd. Er wordt een beroep gedaan op de bezoekers. Ze ontdekken de voordelen van samenwerking via de Ricoh-aanraakschermen. Schrijven, aantekeningen maken, weergeven, documenten delen, op het web surfen op hetzelfde moment en gebruik maken van videoconferenties … Het idee hier is om ieders vaardigheden te verzamelen om zo veel mogelijk aanwijzingen te ontdekken.

Met dit teamwork benadrukt Ricoh de noodzaak om zo snel mogelijk productief te zijn. Uit ervaring weten we dat er letterlijk veel tijd wordt verspild aan het aansluiten van apparatuur, het zoeken naar documenten, het delen van documenten, enz. Het gaat ook om het ontwikkelen van creativiteit; talenten in staat stellen zich volledig te ontplooien.

Beveiliging en veerkracht
Kamer 3: zoek de verborgen PC. Zorg voor toegang tot de inhoud. Voor Ricoh is dit een gelegenheid om de verschillende beveiligings- en veerkrachtoplossingen onder de aandacht te brengen. Sommige zijn intern ontwikkeld, andere zijn het resultaat van partnerschappen met spelers zoals HP, Lenovo of Cisco. De HP Sure-oplossing bijvoorbeeld, die gebruik maakt van de kracht van artificiële intelligentie en deep learning om realtime detectie en preventie van bedreigingen mogelijk te maken. Of Cisco AMP, een wereldwijde oplossing voor terminalbeveiliging. En Threat Intelligence op wereldvlak, geavanceerde sandboxing-functies (Cisco Umbrella) en realtime blokkeren van malware om kwetsbaarheden te voorkomen.

Aangezien er veel vraag is naar meerdere pc’s in de verschillende ruimtes, benadrukt Ricoh de iWaas-oplossing (intelligent Wireless-as-a-Service), de draadloze netwerkdienst met een ultrasnelle verbinding van Aruba. Geolokalisatie groepeert apparaten op intelligente wijze op basis van hun snelheid om te zorgen voor de best mogelijke wifiverbinding per apparaat, waar u ook bent en op elk gewenst moment.

In het hart van de intrige
Kamer 4: afdrukken van de gestolen plannen. Eerst moeten echter de documenten worden geïdentificeerd en geanalyseerd. Van daaruit is er behoefte aan traceerbaarheid en transparantie. Hier is het vooral de DocuWare-oplossing die naar voren wordt geschoven. Doel: versies controleren, alsook de wijzigingen en workflows van de documenten. Een reeks van strikt gereguleerde processen voorkomt verlies en fraude van documenten en elimineert onnodige workflows. Ricoh biedt ook de mogelijkheid om deze processen te ondersteunen via haar digital factory. We zijn duidelijk in het hart van de intrige.

Een andere gebruikte oplossing is Barcode & Intelligente OCR, die de meerderheid van de meest voorkomende barcodes ondersteunt met nummercontrole en automatische invoer van begin- en eindtekens.

Deze barcode is nodig om toegang te krijgen tot kamer 5, de beveiligde zone. De onderzoekers van de dag realiseren zich dan dat ze de zaklamp die ze bij aankomst ontvingen moeten gebruiken, wat hen in staat stelt om in een doolhof te komen dat hen naar de uitgang zal leiden … Er zullen echter opnieuw Ricoh-technologieën worden gebruikt, in het bijzonder de afdruk van een veiligheidscode die alleen zichtbaar is onder ultraviolet licht …

Voor Ricoh is het een manier om deze technologische reis te beëindigen door te herinneren aan haar voorsprong op het gebied van printoplossingen en productieprintdiensten.

Maak u vertrouwd met zoveel mogelijk technologieën als mogelijk
Uiteindelijk was deze escape game een gelegenheid om de producten en oplossingen van Ricoh te ontdekken, ze aan te raken, te proberen en ermee vertrouwd te raken. Het assortiment is zowel materieel als logisch. Tot telefonie toe. Tijdens het onderzoek kunnen bezoekers iTalk, Ricoh’s VoIP (Voice over IP) oplossing testen. Productiviteitsfuncties binnen handbereik: gepersonaliseerde voicemail, audio- en videoconferencing, samenwerking in de cloud … En, uiteindelijk, tot 80% besparing op de communicatiekosten!

Kortom, anderhalf uur lang konden Ricoh-medewerkers de bezoekers uitleggen hoe ze de juiste investeringen en de bestaande processen kunnen verbeteren, maar ook de mobiliteit, de samenwerking en dus de productiviteit kunnen verhogen, om nog maar te zwijgen over de veiligheid … en tegelijkertijd geld besparen.

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  

Ga voor meer informatie naar www.ricoh-europe.com 

Voor meer informatie, contacteer:

All Colors of Communication – Rodrigue Delépine 

Tel.: +32 (0) 52 55 33 26

E-mail: rodrigue@allcolorsofcommunication.com 

Website: www.allcolorsofcommunication.com