67% des CEO et des IT estiment que la mobilité affectera les entreprises autant qu’Internet en 1996
09.08.2017

67% van de CEO’s en IT’ers zijn van mening dat mobiliteit een even grote impact op ondernemingen zal hebben als het internet in 1996

Mobiliteit ligt aan de basis van de digitale transformatie 

Vilvoorde, 08 augustus 2017 – Een onderneming die geen langetermijnplanning van zijn mobiliteit instelt, is gedoemd om te verdwijnen. De mobiliteit van de werknemers betrekt vandaag immers een vooraanstaande plaats in de wereld van het ondernemen. Dit gaat onvermijdelijk samen met de dematerialisatie en de automatisering van het documentaire proces. Ricoh heeft deze stand van zaken goed begrepen en stelt zijn klanten een reeks oplossingen voor om een doordacht en doeltreffend mobiel beleid te ontwikkelen, samen met een groot aantal voordelen zoals verhoogde productiviteit, continuïteit van het ondernemen, verbeterde samenwerking en een verminderde milieu-impact van de ondernemingen.Mobiliteit is onderweg

Technologie is vandaag alomtegenwoordig en verandert grondig onze manier van werken. Tegen 2018 gebruikt wellicht 84 % van de wereldbevolking mobiele oplossingen voor het werk. Mobiliteit is ontstaan uit noodzaak. Ze beantwoordt aan de grootste uitdagingen van de ondernemingen van vandaag: moeilijke verplaatsingen, tijdverlies in het verkeer, hinder om op afstand samen te werken ... Mobiliteit ligt dus wel degelijk aan de basis van de digitale transformatie. Het nieuwe mobile gebruikspatroon van het grote publiek gaf de aanzet tot de digitale transformatie binnen de ondernemingen. Voor de meesten is deze transformatie al ingezet, zo niet vergevorderd: 64 % van de beslissingsbevoegde personen in de ondernemingen lezen hun e-mails op mobiele toestellen.

Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium & Luxembourg legt uit: “De digitale transformatie maakt integraal deel uit van de besprekingen en uitwisselingen. Ze heeft betrekking op alle sectoren, zowel op technologisch als gebruiksvlak. Ze heeft impact op de manier van samenwerken binnen ondernemingen, en tussen de onderneming en zijn ecosysteem. Vandaag is mobiliteit zijn belangrijkste vector. Van mijn smartphone heb ik immers toegang tot om het even welke informatie en kan ik om het even welk platform besturen. Alles is binnen mijn bereik, om het even waar, om het even wanneer.”

Op weg naar mobiliteit

Ricoh stelt een groot aantal oplossingen voor die ondernemingen naar meer mobiliteit leiden; hetzij een all-in-one oplossing of specifieke diensten:

  • Steeds toegang tot de correcte informatie: volgens de behoefte van de onderneming, om het even waar en op een veilige manier!
  • Flexibel en mobiel werken: flexibele medewerkers en mobiele oplossingen vormen de sleutel van een toekomstgerichte onderneming.
  • Nieuwe samenwerkingsmethoden: spitstechnologie om veilig met de hele wereld te communiceren behoort vandaag tot de mogelijkheden. De doeltreffendheid van een onderneming werd vroeger aan de hand van de organisatie gemeten en niet noodzakelijk op basis van samenwerking. Dat is niet langer het geval. De digitale overgang doet nieuwe samenwerkingsvormen ontstaan.
  • Een eerste stap naar de toekomst: oplossingen om het succes en de toekomst van ondernemingen en hun zaak te verzekeren.

Door de innoverende technologieën van Ricoh met zijn communicatie- en samenwerkingstools te bundelen, is Ricoh in staat om een geïntegreerd plan te ontwikkelen dat de uitdagingen van de interne en externe communicatie doeltreffend aanpakt.

Eric Gryson voegt toe: “Mobiliteit is niet alleen gerechtvaardigd voor de X-, Y- en Z-generatie, maar ook voor de evolutie van het gebruik van de klanten, hetzij intern of extern. Mobiliteitsprojecten zijn inzetbaar op verschillende niveaus: het contact met de klant en de toename van inkomsten; de doeltreffendheid bij het arbeidsproces, vermindering van kosten, performantie in de digitale wereld, de tevredenheid van de werknemers en de partners bij het verlenen van kwaliteitsservice. Dit betekent nogmaals dat mobiliteit belangrijke veranderingen met zich meebrengt.”

Naar de toekomst toe dienen ondernemingen de mobiliteit van hun medewerkers te organiseren en te waarderen om de veiligheid, de productiviteit en de flexibiliteit van hun zaak te verzekeren.

Producten zijn slecht tools. Indien ze niet in de juiste context zijn geïntegreerd, hebben ze amper waarde. Het is dus van uiterst belang om het digitale project van een onderneming te bepalen: welk project is voor welk doel bestemd, waarbij niet alleen aan de klant maar ook aan de medewerker wordt gedacht. Het is noodzakelijk om de visie en de hypotheses van de toekomst te beschrijven om zoveel mogelijk medewerkers erbij te betrekken. Een transformatie kan outsourcing betekenen. Bij Ricoh heeft de capaciteit om teams over te nemen en hen een nieuwe toekomst te garanderen, ondernemingen overtuigd om de stap naar de digitale transformatie te nemen. 

Lees meer over de verschillende diensten van Ricoh op: www.ricoh.be

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.