Ville de Dinant
Dinant place ses citoyens au centre grâce à un service plus efficace

Klantcase

Dinant zet haar inwoners centraal met efficiëntere dienstverlening

Dinant en zijn uitdagingen

De stad Dinant moest jaarlijks duizenden officiële documenten versturen — denk aan parkeerboetes, herinneringen en aangetekende brieven — via een complex en grotendeels manueel proces. Medewerkers besteedden veel tijd aan het verzamelen van adresgegevens, het opstellen van brieven, printen, onder envelop steken, frankeren en het beheer van aangetekende zendingen. Hierdoor kon de administratie zich niet ten volle richten op haar kerntaak: een optimale dienstverlening aan de inwoners van Dinant.

Text image 1

Van papierstroom naar digitale flow

Ricoh introduceerde het cloudplatform Click & Post voor de stad Dinant, waarmee het volledige verzendproces werd geoptimaliseerd. Via dit platform kunnen modeldocumenten automatisch gepersonaliseerd worden met de juiste gegevens, ter goedkeuring aangeboden en vervolgens opgestuurd worden — zonder dat de stad zelf manueel hoeft in te grijpen. Click & Post verzorgt het printen, onder envelop steken, frankeren en de verzending, inclusief de opvolging via track & trace. Voor aangetekende brieven wordt ook het beheer van ontvangstbewijzen uit handen genomen.

Text image 2
Quote mobile

“Wat ons vooral aantrok bij Click & Post, was de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van de service en de tijdswinst die het ons opleverde..."

Charles Offerman

Financieel Directeur Stad Dinant

Klaar om tijd én verzendkosten te besparen?

Vraag een demo aan en wij berekenen onmiddellijk uw voordeel. 

 

Laat uw gegevens achter en wij nemen snel contact op. 

 

Contact formulier
* verplicht
* verplicht
* verplicht
* verplicht
* verplicht

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op