Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Customer Communication Management - Solution Suite

Met de oplossingensuite Customer Communication Management kunnen financiële instellingen beter met hun klanten communiceren.

We bieden geautomatiseerde oplossingen waarmee u klantcommunicatie kunt personaliseren, valideren, optimaliseren en archiveren. De suite bevat vanalles, van oplossingen voor opmaken en printen tot verzending, en kan worden gebruikt voor communicatiedoeleinden zoals e-mailmarketing, brieven en welkomstpakketten.

De suite bevat tools waarmee uw klanten hun voorkeuren kunnen aangeven, waardoor ze gepersonaliseerde communicatie ontvangen via het kanaal van hun voorkeur. Dit zorgt voor een hogere klanttevredenheid, operationele efficiency en kostenbesparingen, doordat steeds meer klanten op digitale communicatie overstappen.

De communicatiegeschiedenis wordt volledig gedocumenteerd en kan worden gecontroleerd, waardoor u zich geen zorgen hoeft te maken over wetgeving en compliance.


De voordelen

Met Customer Communication Management kunnen financiële dienstverleners hun zakelijke infrastructuur versoepelen en klantgerichter werken. Tegelijkertijd wordt rapportage heel eenvoudig dankzij de volledig gedocumenteerde, controleerbare workflow. Daardoor beschikt u ook meteen over de juiste informatie om aan brancheregulering te voldoen.

Met deze oplossingensuite van Ricoh kunnen financiële dienstverleners:

  • Klantgerichte communicatie bieden die tot hogere klanttevredenheid en -behoud leidt
  • Processen versoepelen voor meer efficientie
  • Materiaal en hr-kosten besparen dankzij de automatisering van belangrijke processen
  • Een communicatiestructuur opzetten die kan worden gecontroleerd en aan wettelijke bepalingen voldoet

Klantcase

Betere productieprocessen voor banken

Van bankafschriften tot bankrekeningdocumentatie, klantcommunicatie speelt een belangrijke rol voor financiële dienstverleners. Een klant van Ricoh is een van de meest succesvolle consumentenbanken ter wereld, met meer dan 1 biljoen euro aan middelen en wereldwijd bijna 100 miljoen klanten. De bank wilde de impact en integriteit van zijn kant kwalitatief verbeteren en tegelijkertijd processen efficiënter maken en de kosten verminderen.

Met een gedetailleerde analyse en advies hebben we de documentworkflow en de productieprocessen van de bank getransformeerd naar meer efficiënte processen.

De innovatieve oplossingen van Ricoh worden nu gebruikt voor verschillende interne printprocessen, soepelere workflows en meer flexibiliteit. Content voor meerdere kanalen is nu geoptimaliseerd en wordt digitaal of fysiek geproduceerd. Post wordt van tevoren gesorteerd, waardoor de bank op verzendkosten bespaart. Dankzij de toegenomen efficiency kan de bank met één productiecentrum minder werken, wat voor een aanzienlijke kostenbesparing zorgt.

Ricoh heeft de integriteit van de bank verbeterd, met meer vertrouwen en klanttevredenheid als gevolg. Het closed-loopsysteem met rapportage op pagina- en documentniveau zorgt ervoor dat klanten altijd de juiste informatie krijgen.



Verwante klantcases

  • Leading Retail Bank

    Leading Retail Bank

    Ricoh's print management solution streamlines document workflows and improves customer communications for retail bank.

Verwante oplossingen