Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Maastricht University

Maastricht University needed to improve its print services. Ricoh spoke to students before implementing an optimised solution. The new infrastructure supports follow-me printing, and a range of ancillary services are now available from Ricoh’s DocuLounge service centres. With Ricoh expertly managing the delivery of print services, student satisfaction levels have increased by more than 20%.

“From talking to our students and staff, Ricoh knew more about Maastricht University than we did ourselves. They demonstrated a keen understanding of the issues and identified numerous opportunities for improvement.” Jo Weijers, Corporate Information Office, Maastricht University

  • Uitdaging: Duurzaam ondernemen, Digitale workflows, Flexibel werken
  • Sector: Hoger onderwijs
  • Bedrijfsgrootte: Grote organisaties
  • Oplossing: Managed Document Services

Verwante klantcases

  • Hopwood Hall College

    Hopwood Hall College

    Ricoh implementeert een gevirtualiseerde leeromgeving die dynamische toegang tot informatie en samenwerking mogelijk maakt.

  • University of Groningen

    University of Groningen

    Ricoh's Managed Document Service saves the University of Groningen €700 000 a year.

  • TU Delft

    TU Delft

    TU Delft maakt printen mogelijk op alle allerlei locaties.

  • Humboldt-Universität

    Humboldt-Universität

    New print facilities at German university Humboldt-Universität zu Berlin enhances student services and reduces downtime