Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

ENGIE

Engie, een toonaangevend energiebedrijf, maakte een periode van aanzienlijke verandering en groei door, nadat het in het kader van zijn groeistrategie een aantal nieuwe bedrijven had overgenomen. Als gevolg van die ontwikkeling werd er binnen de organisatie gebruikgemaakt van verschillende bedrijfsapplicaties, platforms en systemen, die moeilijk te beheren waren. Het bedrijf werkte met een ouder platform dat traag en onnodig complex was en de medewerkers belemmerde in hun productiviteit. Bovendien stonden ze, evenals andere nutsbedrijven, onder druk van wet en regelgeving om hun systemen en toepassingen onder te brengen op moderne, veilige platforms.  

De CIO van Engie stond voor de uitdaging om de belangrijkste bedrijfsactiviteiten te moderniseren door de IT-systemen af te stemmen op haar groeistrategie en wet en regelgeving. Engie had daarnaast als gevolg van verschillende overnames te maken met een complex IT-ecosysteem met meerdere platforms op de verschillende locaties. Omdat de IT-afdeling van het bedrijf primair gericht was op dagelijkse beheer en probleemoplossing, was er behoefte aan extra ondersteuning van een leverancier van IT-services die ondersteuning kon bieden bij de modernisering van het complete IT-traject.  

Ricoh ITS heeft de IT-desktopomgeving van Engie getransformeerd, van serviceontwerp en projectmanagement via levering en permanente patching tot recycling en upgradeservices. We zorgden voor een schaalbaar en productiever platform, terwijl we ons bovendien richtten naar de eisen van regelgevende instanties. Ricoh hielp Engie ook met de migratie naar een nieuw  Windows besturingssysteem en verving oude hardware en bedrijfssoftwaretoepassingen. Dit met een minimale verstoring van de bedrijfsactiviteiten. Het verbeterde de dagelijkse productiviteit, zorgde ervoor dat het bedrijf bleef voldoen aan de regelgeving en verminderde de druk op waardevolle IT-medewerkers, zodat deze zich konden concentreren op het draaiend houden van de bedrijfsactiviteiten.

  • Uitdaging: Klantbetrokkenheid
  • Sector: Utilities
  • Bedrijfsgrootte: Grote organisaties
  • Oplossing: Workplace Services

Verwante klantcases

  • Carpetright

    Carpetright

    Dankzij Ricoh weet Carpetright IT-kosten met 50% te verlagen, winkelproductiviteit te verbeteren en mobiele technologie in te zetten om slimmer werken te stimuleren

  • Agrovista (ITS)

    Agrovista

    Ricoh is vertrouwd adviseur voor bedrijfsverandering en -transformatie van toonaangevend Brits agronomisch bedrijf