homeback to menu
Overzicht

Leading Change at Work

Technologie verandert de manier waarop we (samen)werken. Ricoh helpt je bij die verandering in elke fase. Voor een naadloze overgang naar een flexibele werkomgeving, waar professionals altijd en overal optimaal samenwerken.
Ontdek onze oplossingen
Business service
Digital Workspace

Altijd en overal samenwerken

Het gaat er niet om waar je werkt, maar hoe je werkt. Ricoh ondersteunt je bij de ontwikkeling en implementatie van digitale, flexibele werkplekken. Zodat medewerkers efficiënt samenwerken en meer uit hun dag halen, waar zij ook werken.
Ontdek onze oplossingen
Business Process Management

Optimaliseer je processen

Automatiseer handmatige, arbeidsintensieve werkzaamheden. Bespaar kosten én houd tijd over voor werk dat er echt toe doet. Houd je medewerkers betrokken, productief en werk met meer plezier, dankzij gestroomlijnde processen.
Ontdek onze oplossingen
Cloud & IT-infrastructuur

Klaar voor de cloud

Ontdek hoe je de cloud en IT-infrastructuur optimaal inricht en beheert, zodat je flexibeler, productiever én veiliger werkt. Ricoh ondersteunt je met uitgebreid advies en schaalbare oplossingen, waarmee je een flexibele werkomgeving mogelijk maakt.
Ontdek onze oplossingen
Cybersecurity

Houd je organisatie 24/7 veilig

Hybride werken en het toenemend gebruik van mobiele devices (ook thuis) zet het security-vraagstuk in een nieuw daglicht. Houd je gegevens, informatie, systemen en IT-infrastructuur 24/7 veilig met cybersecurity door Ricoh.
Ontdek onze oplossingen
Digital Experience

Optimaliseer de klantbeleving

Overtref de klantverwachtingen in elke fase van de customer journey. Wij ontwikkelen, implementeren en beheren oplossingen voor medewerkers zodat zij een onuitwisbare indruk achter kunnen laten bij (potentiële) klanten.
Ontdek onze oplossingen
Kantoorprinters en software

Print altijd en overal, soepel en snel

Van kantoorprinters tot multifunctionele printers. Ricoh biedt een breed assortiment aan hoogwaardige printoplossingen. Met tal van mogelijkheden in snelheid, omvang en configuraties vind je altijd een model dat past  bij jouw organisatie.
Ontdek onze oplossingen
Overzicht

24/7 antwoord op je vraag

Hulp nodig bij een product of heb je een andere vraag aan ons? Je kunt hier terecht voor support, advies en snelle oplossingen. Ons team staat voor je klaar.
Support en download
AV technology and management
Overzicht

Altijd op de hoogte

Lees het laatste nieuws, blijf op de hoogte van onze productinnovaties en ontdek welke evenementen we organiseren.
Blijf op de hoogte
News and events from Ricoh
Onze organisatie

Wie we zijn en wat we doen

Kies je voor Ricoh? Dan kun je rekenen op een team van specialisten met focus op jouw branche. Zij kennen de kansen en uitdagingen van je organisatie. Zo ontvang je advies op maat, op een manier die bij je past.
Ontdek Ricoh
Overzicht

Stel ons je vraag

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Heb je support nodig of heb je een vraag over je account of een factuur? Ons team staat voor je klaar.
Neem contact met ons op
Brand & Business Communication
Overzicht

Altijd op de hoogte van actuele ontwikkelingen

Welke ontwikkelingen spelen er op dit moment in de branche? Wat zijn de trends? En kun je hier als organisatie op inspelen? Lees onze onderzoeken, e-books en whitepapers en doe waardevolle inzichten op.
Doe inspiratie op
Ricoh Insights - Overview

ShortRent

Heeft u afdrukapparatuur of IT-materiaal nodig voor een korte en middellange periode? Voor een termijn van één week tot drie jaar kunt u bij Ricoh terecht voor het huren van machines waar u mee kunt scannen, printen, faxen en kopiëren, zowel in kleur als in zwart-wit, evenals voor laptops, desktops, iPads en projectoren.

Ricoh ShortRent is de ideale oplossing voor:

  • uw evenementen
  • tijdelijke werkplaatsen (bv een werf)
  • bij tegenslag (watersnood, brand, vandalisme,…) 
  • als u even extra capaciteit nodig heeft 
Wij kunnen er voor zorgen dat u op elk moment uw documenten, tekeningen of andere informatie kunt afdrukken of delen met anderen. Het aanmaken, bekijken, verzenden en ontvangen van documenten zal nooit meer vertraging oplopen.
De voordelen

Een specifieke aanpak van alle klantenvragen

  • U kunt altijd en overal blijven afdrukken
  • Mobiel blijven dankzij verhuur van IT-materiaal (desk-en laptops, iPads, projectoren)
  • Huur is mogelijk vanaf één week tot 3 jaar
  • Gehuurd materiaal is altijd volledig nagekeken
  • U kiest het toestel dat het best bij uw behoeften past
  • Service tijdens de kantooruren en toner inbegrepen
  • Maatwerk en extra dienstverlening
  • Netwerkkoppeling als optie  
Klantcase

Music Festival

Ricoh’s Short Rental service has been supplying devices to a festival in the Netherlands since 2007. The three-day festival, which admits 50,000 visitors on average each day, offers music, entertainment, theatre, literature and more, and is made up of a selection of stages and tents. There are also various mobile cabins spread across the festival grounds, for use by those organising and working at the event.

Short Rental devices for copying are hired by the festival for a period of two weeks, to help with daily logbooks and employee records, as well as plans for lighting, sound and logistics for performances. There is also an improvised police station, which requires a copying device, so that festival security can make copies of ID cards or passports, if anyone gets into trouble.

The road leading to the festival grounds is very narrow and cars can only travel in one direction at a time”, explains Mieke Peters-Salfischberger, sales at Ricoh Short Rental, the Netherlands.

The logistics therefore have to be planned very carefully. Our service is convenient and flexible for the organisers. We deliver Ricoh Short Rental devices two weeks prior to the event, as they start to create the festival infrastructure. For them, our reliable service means one less thing to worry about.”



International Summit

Ricoh’s Short Rental service provided devices for a summit organised for high-ranking international delegates in The Hague, the Netherlands, in 2014. Delegates from 50 countries attended and stayed locally.

Extra printing capacity was therefore required at different government embassies and hotels where the delegates were meeting and working during their time in the country. Devices were delivered to these locations by Ricoh for a week-long period.

Due to the high-profile nature of the delegates at the summit, there were also several temporary security stations and check points set up. Ricoh supplied devices to the summit’s security detail for a six-week period, so that these were also available in the weeks leading up to the summit when preparations were taking place.

This was a really big event for the Netherlands and it was crucial that high-ranking attendees were well-served,” explains Mieke Peters-Salfischberger, sales at Ricoh Short Rental, the Netherlands. “Delegates needed to scan, print and copy at their various locations, so we delivered 20 networked machines to hotels and government embassies in the wider area and eight to those looking after security.”


Service

Service tijdens de huur
Gedurende de huurperiode van onze machines kunt u tijdens de kantooruren rekenen op onze servicemedewerkers. U kunt bij hen terecht voor gebruikersproblemen en storingen. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 02 558 26 00 of via e-mail op support@ricoh.be.

Standaard dienstverlening 
De prijs omvat een ‘standaard’ dienstverlening. Dit houdt onder andere in:

  • Service tijdens kantooruren
  • 8 uur gemiddelde responsetijd
  • Levering en installatie tijdens kantooruren op een éénvoudig toegankelijk gelijksvloers. Dit geldt ook voor het ophalen van machines, na afloop van het huurcontract
  • Groene knopinstructie voor de gehuurde machines
  • Installatie gehuurde machines 3 werkdagen na goedkeuring van de aanvraag 
  • Kopieerfunctie is altijd inbegrepen
  • Een print- en scanmodule is geïnstalleerd op copiers/MFP, maar niet geconnecteerd
  • Copiers/MFP’s (> 20 ppm) zijn uitgerust met een afwerkingseenheid
Optioneel kunnen gehuurde machines in een standaardnetwerkomgeving (bv. Windows) geconnecteerd worden. Als u voor deze optie kiest, wordt ook de print- en scanfunctie van gehuurde copiers/MFP’s geactiveerd. Desgewenst kan ook Ricoh-papier besteld worden (voor details: zie prijslijst).
Specifieke vragen

Voor extra dienstverlening (bv. tijdens het weekend of avonduren, korte responsetijden, enz.) of voor speciale eisen aan de gehuurde machine kunt u contact opnemen met de dienst verantwoordelijk voor ShortRent op het nummer 02 558 23 68 of via e-mail shortrent@ricoh.be.


Klaar om te huren?

Het is eenvoudig! Surf naar onze ShortRent website door op de blauw knop te klikken. Heeft u nog vragen, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons via mail op shortrent@ricoh.be of via telefoon op 02 558 23 68.

Klik hier