Aero Autofactoria Group SA versnelt zijn digitale transformatie met Ricoh DocuWare
19.10.2020

Aero Autofactoria Group SA versnelt zijn digitale transformatie met Ricoh DocuWare

Vilvoorde, 19 oktobre 2020 – De DocuWare-oplossing stelt Aero Autofactoria Group SA in staat om mogelijke risico's of conformiteitsproblemen volledig te elimineren. Daarnaast gaat het opzoeken van informatie veel sneller, ligt de algehele efficiëntie hoger en bespaart de groep tijd en geld.

Aéro Autofactoria Group SA is een onafhankelijke autodistributeur in Luxemburg die bijna 9.000 voertuigen per jaar levert. Door zijn documentprocessen te digitaliseren met behulp van DocuWare, de Electronic Document Management (EDM)-oplossing van Ricoh, heeft de onderneming een grote sprong voorwaarts gemaakt in zijn digitale transformatie. Voor het bedrijf is dit een enorme (r)evolutie in de manier om de 100.000 documenten die het jaarlijks genereert, te beheren, te delen en te bewaren.

Toenemend risico op verlies van documenten

De officiële Honda-dealer en onafhankelijke autodistributeur Aéro Autofactoria Group SA is sinds 1997 actief in Luxemburg. De groep heeft tevens vestigingen in Andorra, Spanje en Duitsland. Met een permanent wagenpark van ongeveer 450 beschikbare voertuigen en de levering van 9.000 voertuigen per jaar heeft de groep een groot aantal dossiers te verwerken. Op jaarbasis creëert Aéro Autofactoria Group SA maar liefst 100.000 documenten.
Tijdens het verkoopproces zijn verschillende controles met bijbehorende documenten nodig, voornamelijk op technisch maar ook op administratief en fiscaal gebied. De werknemers moeten dan snel toegang hebben tot bepaalde essentiële informatie. Het grote aantal documenten, die soms ook op de verkeerde plaats worden bewaard, is hierin een risicofactor, die een rem kan zijn op de snelheid en de efficiëntie waarmee de verschillende afdelingen werken. Wat het imago en de reputatie van het bedrijf uiteraard niet ten goede zou komen.

Een complete moderne oplossing

Door voor de DocuWare-oplossing van Ricoh te kiezen, maakt de Luxemburgse organisatie een innovatieve keuze om zijn processen te digitaliseren, te automatiseren en radicaal te veranderen. De oplossing, die gemakkelijk kan worden geïntegreerd in een bestaand informatiesysteem, classificeert documenten automatisch op basis van zelfgekozen criteria, ongeacht de bron of het formaat. Het doel is om de cruciale informatie centraal beschikbaar te maken, veilig en conform de normen, maar ook om deze informatie toegankelijk te maken vanaf elk apparaat, of het nu een desktopcomputer, laptop, tablet of smartphone is.

Innoveren voor meer groei

Slechts enkele maanden na de implementatie waren de operationele voordelen voor Aéro Autofactoria Group SA al duidelijk zichtbaar.
Documenten opzoeken is nu een kwestie van seconden, wat onze efficiëntie en productiviteit aanzienlijk verhoogt. Alles is duidelijk en gemakkelijk toegankelijk, wat ons na een recente audit en fiscale controle lof opleverde over de kwaliteit van ons dossierbeheer.Lionel Chouraki, Corporate Secretary Aéro Autofactoria Group SA

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.