Ricoh ondertekent ‘Business Ambition for 1,5°C’-campagne
27.10.2020

Ricoh ondertekent ‘Business Ambition for 1,5°C’-campagne

Bevordering van klimaatveranderingsinitiatieven met een langetermijnvisie en duidelijke doelstellingen

Ricoh ratifie la campagne “Business Ambition for 1,5°C”

Vilvoorde, le 27 oktober 2020 – Ricoh Company Ltd. zet zich achter de internationale campagne ‘Business Ambition for 1.5°C’. Deze campagne is geïnitieerd door de United Nations Global Compact, We Mean Business coalition*1 en het Science Based Targets initiatief (SBTi) *2. Doel van dit initiatief is om de globale temperatuurstijging als gevolg van de opwarming van de aarde te verminderen tot minder dan 1,5°C ten opzichte van het pre-industriële niveau. Daarnaast is de ambitie om de uitstoot van broeikasgassen tegen 2050 vrijwel tot nul te reduceren. ‘Business Ambition for 1,5°C’ roept bedrijven op om eigen doelstellingen voor broeikasgasreductie te bepalen op basis van wetenschappelijk bewijs. Op dit moment hebben ongeveer 300 bedrijven hun steun al uitgesproken.

In maart van dit jaar heeft Ricoh de eigen milieudoelstellingen bijgesteld naar aanleiding van de veranderde trends op het gebied van de globale opwarming. Zo wil Ricoh nu de eigen uitstoot van broeikasgassen herleiden tegen 2030 tot 63% in plaats van 30% (in vergelijking met het uitstootniveau van 2015). Deze nieuwe doelstelling, die door SBTi is goedgekeurd, zal bijdragen om de opwarming van de aarde te beperken tot maximaal 1,5°C boven het pre-industriële niveau.
De klimaatverandering is een van de grootste maatschappelijke problemen waar onze mondiale samenleving mee te maken heeft. En een van de problemen die het meest dringend moeten worden aangepakt. Ricoh heeft zich ertoe verbonden om tegen 2050 CO2-neutraal te worden en zal de verwezenlijking van een CO2-vrije samenleving blijven bevorderen via onder verregaande energiebesparende activiteiten, het inzetten van hernieuwbare energie en haar actieve deelname steun aan internationale initiatieven zoals ‘Business Ambition for 1,5°C’.

Meer informatie via de volgende link:

*1 We Mean Business coalition is een wereldwijde coalitie van non-profit organisaties die samenwerken met 's werelds meest invloedrijke bedrijven om actie te ondernemen tegen klimaatverandering.
*2 De SBTi is een gezamenlijk initiatief van CDP, het UN Global Compact, het World Resources Institute en het World Wildlife Fund. Het is dat erop gericht toonaangevende bedrijven in staat te stellen ambitieuze en zinvolle bedrijfsdoelstellingen voor broeikasgasreductie te formuleren.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.