Ricoh neemt DataVision over om een van de grootste Europese AV & Workplace integrators te worden
14.09.2020

Ricoh neemt DataVision over om een van de grootste Europese AV & Workplace integrators te worden

  • Klanten krijgen toegang tot een breder scala aan technologieën voor vergaderruimtes, werkplekken en om samen te werken
  • De overname ligt in lijn met Ricohs strategie om versneld uit te groeien tot een Digital Services-bedrijf
Vilvoorde, 14 september 2020 – Ricoh Europe kondigt vandaag de overname van DataVision aan. Door deze overname zullen Ricoh-klanten in heel Europa kunnen profiteren van een nog groter aanbod aan vergaderruimte, samenwerking en werkplektechnologie en -diensten.
Ricoh neemt DataVision over om een van de grootste Europese AV & Workplace integrators te worden
Van links naar rechts: Jochen Roggenkämper, Niculae Cantuniar, Edward Hamilton, Andreas Matthei.

DataVision, opgericht in 1995, is een toonaangevende AV & Workplace integrator met hoofdzetel in het Duitse Düsseldorf. Het bedrijf telt meer dan 100 medewerkers verspreid over 10 verkoop- en servicekantoren in Duitsland. De belangrijkste aandachtsgebieden van DataVision zijn moderne vergader- en werkplekoplossingen, waaronder Unified Communications & Collaboration (UCC), Audio Visual (AV) en Workplace Management Solutions. De specialist heeft meer dan 1.300 klanten, waaronder 15 van de DAX 30-bedrijven (belangrijkste beursindex in Duitsland), evenals een aantal grote ministeries en overheidsinstellingen. DataVision heeft een aantal strategische partnerships met andere Collaboration, AV & Workplace Technology bedrijven en werd onlangs nog door Microsoft genomineerd als een van hun Global Partner of the Year 2020 en geselecteerd als voorkeurspartner voor Microsoft Teams Rooms Premium in Duitsland.

Door de overname krijgen Ricoh-klanten toegang tot de knowhow en expertise van DataVision op het gebied van UC-, AV- en Workplace Management. Ze krijgen ook toegang tot een breed portfolio van oplossingen, producten, software en serviceaanbiedingen, en kunnen tevens gebruik maken van de continue innovatie via strategische partners zoals Microsoft.
Op hun beurt zullen DataVision-klanten profiteren van Ricohs wereldwijde aanwezigheid, de financiële kracht en de geïntegreerde Service Delivery infrastructuur van Ricoh. Ze krijgen ook toegang tot het brede Ricoh-aanbod op vlak van Communication Services-producten en oplossingen. Dit strekt zich uit tot andere businessdivisies van de Ricoh, waaronder documentbeheersystemen, IT-services, Business Process Services en Production Printing oplossingen.
DataVision blijft als een individuele entiteit opereren onder de bestaande naam DataVision Deutschland GmbH.
De beslissing om DataVision over te nemen stoelt op een aantal factoren, waaronder hun positie als marktleider, de uitgebreide skills en ervaring, en de synergie die we met hen kunnen bereiken op het gebied van klanten, cultuur en strategie. Deze overname biedt een sterk platform voor onze verdere groei in Europa en is bovendien een belangrijke pijler in onze transformatie naar een Digital Services-onderneming. Maar het allerbelangrijkste is dat onze klanten zal helpen bij hun digitale transformatietrajecten.Edward Hamilton, Vice President, Communication Services bij Ricoh Europe
We zijn erg enthousiast over het avontuur dat ons te wachten staat. Door de wereldwijde aanwezigheid en infrastructuur van Ricoh en hun ervaring met end-to-end Managed Services, te koppelen aan onze ervaring en expertise in AV, UCC en Workplace Management bij DataVision, zullen onze klanten meer dan ooit in staat zijn om van geavanceerde en collaboratieve werkomgevingen te profiteren.Jochen Roggenkämper, directeur van DataVision

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.