Ricoh: nieuwe AV Managed Services biedt meer controle over vergaderruimte en werkomgeving
29.07.2020

Ricoh: nieuwe AV Managed Services biedt meer controle over vergaderruimte en werkomgeving

Vilvoorde, 29 juli 2020 – Ricoh lanceert haar nieuw AV Managed Services om de klanten meer en beter controle te geven over hun vergaderruimte en werkomgeving. Als onderdeel van een geïntegreerd dienstverleningsmodel en infrastructuur zijn deze AV Managed Services ontworpen om klanten te helpen de ruimte optimaal te benutten, de ervaring van werknemers te verbeteren en kostenbesparingen te realiseren. De voorziening helpt bedrijven ook bij het realiseren van werk- en bedieningsmethodes met minder aanrakingen in de post-pandemische bedrijfswereld.
De diensten met betrekking tot AV-bediening op afstand, monitoring en probleemoplossing zijn specifiek ontwikkeld om werkplekken draaiende te houden. Ricoh voorziet drie pakketten, variërend van een puur reactieve reactie, over monitoring vanop afstand tot de meest uitgebreide optie van proactieve monitoring, controle en ondersteuning. Dit zorgt voor een slimmer energieverbruik, betere functionaliteit voor de reservatie van (vergader)ruimtes en een beter beheer van de apparatuur. De diensten zijn snel te implementeren en worden ondersteund door het uitgebreide netwerk van Ricoh-technici.
Een team van experts in het AV Network Operations Centre (AV NOC) van Ricoh in Warschau ondersteunt klanten met hun specifieke vaardigheden, tools en best practices op het gebied van remote management. Het AV NOC is een expertisecentrum, en het aanspreekpunt om de klant te helpen en betrouwbare informatie te geven. De geboden ondersteuning omvat onder meer een eenvoudige aanvraagtool waarvan de communicatie persoonlijk wordt afgehandeld door de medewerkers van het AV NOC-centrum.
De huidige omstandigheden wegen zwaar door bij bedrijven, ongeacht hun omvang en industrie. Met onze bewezen ervaring op vlak van het leveren van as-a-service-oplossingen en onze mogelijkheid om wereldwijde dekking te bieden, kunnen onze klanten toonaangevende managed services technologie en ondersteuning krijgen, ongeacht de uitdagingen die nog in het verschiet liggen.Eric Gryson, CEO van Ricoh België & Luxemburg
Om deze uitdagingen – veroorzaakt door de nood aan ‘bruikbare informatie - te overwinnen, maakt Ricoh gebruik van een toonaangevend monitoring- en controleplatform Utelogy. Het platform ondersteunt het streven van Ricoh om de beste gebruikerservaring te bieden door de geconnecteerde werkplek proactief te beheren en te monitoren.
We zijn verheugd om samen te werken met zo'n betrouwbare, gerenommeerde en innovatieve technologiepartner met een uitstekende reputatie op vlak van managed services. Ricoh deelt onze passie om geweldige klantresultaten en innovatieve oplossingen te leveren. Daarom is dit de perfecte samenwerking. We kijken uit naar een langdurige en veelbelovende toekomst om klanten de beste vergaderervaring te bieden, aangevuld met robuuste ondersteuning op wereldniveau, aldus Jonathan Mangnall, Managing Director EMEA, Utelogy.
Deze ontwikkeling bouwt voort op onze bestaande Managed Services voor onze Print, IT Services en Applicatiediensten. Onze AV Managed Services-klanten worden ondersteund door een team van experts die een advies kunnen geven over hoe je op de beste manier werkomgevingen kan optimaliseren. Als nieuwe, centraal gecoördineerde en beheerde dienst bieden we klanten nu één aanspreekpunt voor hun AV-implementatie, -inkoop en -technologie.Edward Hamilton, VP & General Manager, Communication Services, Ricoh Europe
Hier vindt u meer informatie over de nieuwe AV Managed Services technologische mogelijkheden van Ricoh. meer over het op afstand beheren van de AV-omgeving.

| Over Ricoh |

Ricoh creëert digitale werkomgevingen door het gebruik van innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen slimmer te werken, vanwaar ze zich ook bevinden.

In de loop van zijn 85-jarige geschiedenis bouwde Ricoh een gecultiveerde kennis en organisatorische capaciteiten uit. Dat maakt van het bedrijf een toonaangevende leverancier van digitale diensten, informatiebeheer en print- en beeldvormingsoplossingen die zijn ontwikkeld om digitale transformatie te ondersteunen en bedrijfsprestaties te optimaliseren. 

Het hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, maar de Ricoh Group heeft belangrijke vestigingen over de hele wereld en haar producten en diensten bereiken vandaag klanten in ongeveer 200 landen en regio's. In het boekjaar dat eindigde in maart 2022 behaalde de Ricoh Group een wereldwijde omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga naar www.ricoh.be voor meer informatie.

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alle rechten voorbehouden. Alle productnamen waarnaar wordt verwezen zijn handelsmerken van hun respectieve bedrijven.