homeback to menu
Overzicht

Leading Change at Work

Technologie verandert de manier waarop we (samen)werken. Ricoh helpt je bij die verandering in elke fase. Voor een naadloze overgang naar een flexibele werkomgeving, waar professionals altijd en overal optimaal samenwerken.
Ontdek onze oplossingen
Business service
Digital Workspace

Altijd en overal samenwerken

Het gaat er niet om waar je werkt, maar hoe je werkt. Ricoh ondersteunt je bij de ontwikkeling en implementatie van digitale, flexibele werkplekken. Zodat medewerkers efficiënt samenwerken en meer uit hun dag halen, waar zij ook werken.
Ontdek onze oplossingen
Business Process Management

Optimaliseer je processen

Automatiseer handmatige, arbeidsintensieve werkzaamheden. Bespaar kosten én houd tijd over voor werk dat er echt toe doet. Houd je medewerkers betrokken, productief en werk met meer plezier, dankzij gestroomlijnde processen.
Ontdek onze oplossingen
Cloud & IT-infrastructuur

Klaar voor de cloud

Ontdek hoe je de cloud en IT-infrastructuur optimaal inricht en beheert, zodat je flexibeler, productiever én veiliger werkt. Ricoh ondersteunt je met uitgebreid advies en schaalbare oplossingen, waarmee je een flexibele werkomgeving mogelijk maakt.
Ontdek onze oplossingen
Cybersecurity

Houd je organisatie 24/7 veilig

Hybride werken en het toenemend gebruik van mobiele devices (ook thuis) zet het security-vraagstuk in een nieuw daglicht. Houd je gegevens, informatie, systemen en IT-infrastructuur 24/7 veilig met cybersecurity door Ricoh.
Ontdek onze oplossingen
Digital Experience

Optimaliseer de klantbeleving

Overtref de klantverwachtingen in elke fase van de customer journey. Wij ontwikkelen, implementeren en beheren oplossingen voor medewerkers zodat zij een onuitwisbare indruk achter kunnen laten bij (potentiële) klanten.
Ontdek onze oplossingen
Kantoorprinters en software

Print altijd en overal, soepel en snel

Van kantoorprinters tot multifunctionele printers. Ricoh biedt een breed assortiment aan hoogwaardige printoplossingen. Met tal van mogelijkheden in snelheid, omvang en configuraties vind je altijd een model dat past  bij jouw organisatie.
Ontdek onze oplossingen
Overzicht

24/7 antwoord op je vraag

Hulp nodig bij een product of heb je een andere vraag aan ons? Je kunt hier terecht voor support, advies en snelle oplossingen. Ons team staat voor je klaar.
Support en download
AV technology and management
Overzicht

Altijd op de hoogte

Lees het laatste nieuws, blijf op de hoogte van onze productinnovaties en ontdek welke evenementen we organiseren.
Blijf op de hoogte
News and events from Ricoh
Onze organisatie

Wie we zijn en wat we doen

Kies je voor Ricoh? Dan kun je rekenen op een team van specialisten met focus op jouw branche. Zij kennen de kansen en uitdagingen van je organisatie. Zo ontvang je advies op maat, op een manier die bij je past.
Ontdek Ricoh
Overzicht

Stel ons je vraag

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Heb je support nodig of heb je een vraag over je account of een factuur? Ons team staat voor je klaar.
Neem contact met ons op
Brand & Business Communication
Overzicht

Altijd op de hoogte van actuele ontwikkelingen

Welke ontwikkelingen spelen er op dit moment in de branche? Wat zijn de trends? En kun je hier als organisatie op inspelen? Lees onze onderzoeken, e-books en whitepapers en doe waardevolle inzichten op.
Doe inspiratie op
Ricoh Insights - Overview

Covid-19 (Coronavirus)

30 april 2020

In januari 2020 is een crisismanagementteam opgericht geweest door de Ricoh-groep voor Covid-19 (coronavirus). Deze volgt de evolutie van de situatie actief op. De reactie van Ricoh op de huidige situatie volgt de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en van het Japanse ministerie van Volksgezondheid, Arbeid en Welzijn. Ricoh bepaalt het alarmniveau van een situatie per regio. Alle bedrijven van de groep krijgen de instructie om te reageren op basis van het actieplan dat opgesteld is voor het welzijn van de werknemers van de groep en hun families, de voortdurende aanvoer van producten en diensten en de bedrijfscontinuïteit.

Het crisismanagementteam volgt actief de veranderende situatie met betrekking tot de uitbraak van Covid-19 (coronavirus) op en neemt dienovereenkomstig beslissingen op basis van het hieronder uiteengezette beleid:

Het bedrijfsbeleid van Ricoh
Er wordt onmiddellijk actie ondernomen in lijn met Ricoh’s bedrijfscontinuïteitsplan om deze soorten risico's aan te pakken, waaronder :

  1. Bescherming van het welzijn van alle werknemers en hun familie is een prioriteit voor ons.
  2. Rekening houden met de mogelijke sociale impact door het nemen van verantwoorde beslissingen ter ondersteuning van de preventie en/of de verspreiding van het virus te berperken.
  3. We streven ernaar om voortdurend de diensten en producten te leveren die onze klanten nodig hebben.
  4. Ondersteuning en assistentie verlenen om de activiteiten in de getroffen gebieden in stand te houden.
  5. Reageren in het kader van een "zeer ernstige pandemie" waarbij de dagelijkse activiteiten niet voorgezet kunnen worden. Uitvoering van een bedrijfscontinuïteitsplan.


Ricoh-techniekers, -servicepersoneel en on-site Ricoh-personeel
We zijn actief bezig geweest met het opzetten van bedrijfscontinuïteitsplannen om eventuele negatieve gevolgen die kunnen worden veroorzaakt door de verspreiding van Covid-19 op Ricoh-servicepersoneel of on-site Ricoh-personeel dat op klantlocaties werkt, te beperken.

Ricoh heeft veel geïnvesteerd in het creëren van een veerkrachtige en flexibele infrastructuur ter ondersteuning van ons vermogen om ons aan verschillende werkomstandigheden te kunnen aanpassen. We zullen er alles aan doen om onze klanten een uitstekende serviceniveau te blijven bieden naarmate de situatie evolueert. Onze medewerkers volgen de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en van de lokale overheid om ervoor te zorgen dat ze prioriteit geven aan hun welzijn en degenen met wie ze in contact komen terwijl ze hun werk uitvoeren.

Reserveonderdelen
Ricoh houdt een goede inventaris van zijn reserveonderdelen en verbruiksartikelen bij. Hoewel we op korte termijn geen storingen verwachten, zal Ricoh deze wereldwijde situatie blijven opvolgen en evalueren.

Ricoh blijft dagelijkse reserveonderdelen ontvangen. We hebben ook rampenplannen opgesteld om een eventueel tekort aan te pakken indien onze supply chain een impact zou onderverinden.

Levering van nieuwe producten
Ricoh beschikt over voldoende stock van nieuwe producten. We verwachten momenteel geen onderbrekingen in de bestelling van nieuwe producten. We werken op individuele basis samen met klanten om de installatie van nieuwe producten (waar nodig) te ondersteunen, en houden rekening met hun lokale beperkingen.

Toners
We onderhouden een goede aanvoer van alle toners en blijven regelmatige leveringen ontvangen.

Advies voor klanten met betrekking tot het reinigen van Ricoh-apparaten
Ricoh-apparaten zijn vergelijkbaar met andere elektronische apparaten op uw kantoor. Schakel uw apparaat uit voordat u deze schoonmaakt. We raden u aan om de buitenkappen en schermen te reinigen met een niet-statische, pluisvrije doek. Een antibacteriële spray kan ook gebruikt worden met een niet-statische pluisvrije doek, maar spuit NIET rechtstreeks op de oppervlaktes of componenten van het apparaat. Vloeistof in het apparaat kan de interne componenten beschadigen.

Ricoh Group-medewerkers
Het welzijn van onze medewerkers is van cruciaal belang. We blijven alle nodige voorzorgsmaatregelen te nemen om de verspreiding van het virus te beperken. Alle Ricoh-medewerkers volgen de richtlijnen van elk van onze regio's en van hun bevoegde lokale autoriteiten om ervoor te zorgen dat we verantwoordelijk handelen en veiligheid vooropstellen.

Voortbouwend op onze positie zullen we zowel onze medewerkers als onze klanten blijven ondersteunen terwijl we samen verder gaan. Aangezien we de situatie blijven volgen, zullen we, indien er iets verandert, een bijgewerkte verklaring afgeven.