Triple R
Als het gaat om de zorg voor klanten, zijn er drie R's die ertoe doen: Reach (Bereik), Respond (Reageren) en Retain (Behoud).
Klanten weten in elke fase wat ze willen. Ze beschouwen de beste merken als degenen die de meeste aandacht aan hun behoeften besteden. Ze zouden meer uitgeven aan merken waardoor ze zich gewaardeerd voelen en geloven dat een merk de meeste aandacht aan hen moet besteden tijdens een verkoop, terwijl focus na de verkoop ook van vitaal belang is.
De overgrote meerderheid zegt dat een moeilijke transactie hen zou weerhouden om opnieuw bij hetzelfde bedrijf te kopen.
Consumenten vragen merken om aandacht te besteden aan individuele behoeften
Merken moeten een evenwicht vinden tussen de personalisering van hun communicatie en het beschermen van de privacy van de consument.
Volgens het Triple R-onderzoek, uitgevoerd door Censuswide en mogelijk gemaakt door Ricoh, moeten merken een balans vinden tussen de klant een ervaring bieden waardoor die zich gewaardeerd voelt, en vermijden dat de interactie te opdringerig wordt.
KMO-ondernemingen moeten klantentrouw opbouwen door in te zetten op een uitmuntende klantenservice
Hoewel grotere merken meestal meer middelen ter beschikking hebben, vindt slechts een kleine minderheid van de Europese consumenten dat ze meer om hun klanten geven dan mkb-ondernemingen.
Door te investeren in technologie om hun communicatie te personaliseren en de snelheid en efficiëntie van hun klantenservice te verbeteren, kunnen KMO-ondernemingen de concurrentie achter zich laten en zich onderscheiden van hun grotere rivalen.