Ricoh eService

Ricoh eService

Veelgestelde vragen op eService

Veelgestelde vragen op eService

Als u op de categorielink klikt, worden alle relevante veelgestelde vragen op de pagina weergegeven.

Bestellingen van verbruiksartikelen

Hoe plaats ik een bestelling voor verbruiksartikelen?

Voordat u verbruiksartikelen op de eService website kunt bestellen, dient u uw product eerst te registreren. Zodra u dat heeft gedaan, klikt u op de hyperlink 'Bestelling van verbruiksartikelen' op de startpagina. Hier kunt u het product of de producten die u wilt bestellen uit de lijst 'Product selecteren' kiezen. Volg daarna de aanwijzingen. U kunt verschillende producten kiezen die op hetzelfde adres worden afgeleverd en verbruiksartikelen bestellen die samen in één verzending worden geleverd.

Hoe volg ik mijn bestelling met verbruiksartikelen?

Log in op de eService website en klik op de hyperlink 'Mijn producten' op de startpagina. Kies in de lijst 'Product selecteren' het product waarvoor u de bestelling met verbruiksartikelen heeft geplaatst. Klik op het serienummer en navigeer naar het gedeelte 'Bestelling van verbruiksartikelen'. Klik op de link 'Bestelling volgen' van het relevante bestelnummer om de status van de bestelling te bekijken op de website van de bezorgdienst.   
 
Let op: u kunt alleen bestellingen volgen als uw bestelling is verzonden.

Tellerstandgegevens

Hoe dien ik meerdere tellerstanden in met behulp van het uploaden van een bestand?

U dient een geregistreerde eService gebruiker te zijn voordat u een bestand met meerdere tellerstanden kunt uploaden. Om een bestand met meerdere tellerstanden te uploaden in eService, dient de optie voor het ontvangen van een tellerstandherinnering via e-mail te zijn ingeschakeld voor het product. Klik op de link in de tellerstandherinnering e-mail, of klik op de snelkoppeling 'Meerdere tellerstanden' op de startpagina. Volg de stappen en aanwijzingen. 

Waar vind ik mijn tellerstandgegevens?

Als u uw tellerstandgegevens wilt bekijken, ga dan naar de website: https://kb-nl.gsd.ricoh.com en scrol omlaag naar het onderdeel 'Populaire antwoorden'. Klik onder het onderdeel 'Hoe kan ik...' op de hyperlink 'Hoe geef ik de teller weer en hoe druk ik deze af?'. U gaat automatisch naar een andere pagina. Volg de instructies op het scherm om de tellerstand te bekijken.  Als u nog steeds problemen ondervindt met het vinden van de tellerstanden op uw product, neem dan contact op met Customer Service. U kunt ons ook bereiken door ons een e-mail te sturen via  'Contact' op de website.

Hoe dien ik tellerstandgegevens in?

Uw product dient eerst op de eService website geregistreerd te zijn. Daarna kunt u tellerstandgegevens indienen. Klik op de hyperlink 'Tellerstandgegevens' op de startpagina. Selecteer de producten uit de lijst 'Product selecteren' waarvoor u tellerstandgegevens wilt indienen. Volg daarna de aanwijzingen.

Mijn profiel

Hoe wijzig ik mijn profielgegevens?

 Als u uw profielgegevens wilt wijzigen, klikt u bovenaan de pagina op de hyperlink 'Mijn profiel'. Klik op de knop 'Wijzig profiel', werk uw gegevens en email voorkeuren bij en klik vervolgens op de knop 'Indienen'.

Is het mogelijk om 'Naam' en 'Aanhef' in mijn profiel aan te passen?

Ja, het is mogelijk om 'Naam' en 'Aanhef' aan te passen.

Inloggegevens

Waarom kan ik niet inloggen?

Als uw login(e-mail adres) of uw wachtwoord onjuist zijn ingevoerd, kunt u niet inloggen op de eService website. Het wachtwoord veld is overal hoofdlettergevoelig, dus zorg ervoor dat u kleine of juist hoofdletters gebruikt. 

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Als u uw wachtwoord wilt veranderen, gaat u naar de eService startpagina en klikt u op de hyperlink 'Mijn profiel'. Vervolgens klikt u op de tab 'Wachtwoord wijzigen'. Hier dient u zowel uw huidige als uw nieuwe wachtwoord in te voeren. Vervolgens klikt u op de knop 'Wachtwoord wijzigen'.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u op de openbare eService startpagina op de hyperlink 'Wachtwoord vergeten'. U dient uw e-mail adres in te voeren. Een nieuw wachtwoord wordt naar uw geregistreerde e-mailadres gestuurd. Zodra je bent ingelogd, kunt u uw wachtwoord wijzigen onder "Mijn profiel".

Service aanvragen

Hoe annuleer ik een service aanvraag?

Als u een service aanvraag wilt annuleren, bel dan Customer Service. Hieronder vindt u de telefoonnummers van onze Customer Service afdelingen: 
 
Ricoh Oostenrijk: +43 (0) 5 74 264 6000 
Ricoh België: +32 (0)2 5582600 
Ricoh Denemarken: +45 43666940 
Ricoh Finland: 0203 83888 
Ricoh Frankrijk: 0 892 012012  
Ricoh Duitsland: +49 (0) 511 6742 4000  
Ricoh Hongarije: +36 23 806 800 
Ricoh Ierland: 1890202900 
Ricoh Italië: 848000994 - 8 
Ricoh Luxemburg: 335887 
Ricoh Nederland: +31 (0)73 645 1333 
Ricoh Noorwegen: +47 22587800 
Ricoh Polen: 801 399 007 
Ricoh Portugal: 808203002 
Ricoh Zuid-Afrika: 27117235444 
Ricoh Spanje: 902.700.000 
Ricoh Zweden: 020-734734 
Ricoh Zwitserland: 0844 802 002 
Ricoh Verenigd Koninkrijk: 0330 123 0311
Ricoh Turkije: +90 212 370 96 00

Kan ik het service-adres wijzigen tijdens het aanmaken van een service aanvraag?

Het is mogelijk om het service-adres te wijzigen als u een service aanvraag aanmaakt. U kunt kiezen of deze wijziging permanent of tijdelijk moet worden doorgevoerd, en of de wijziging alleen voor deze service aanvraag geldt. Als u de adreswijziging als permanent aanduidt, dan wordt het adres gebruikt voor deze service aanvraag en wordt Ricoh op de hoogte gebracht van de wijziging. Aanvragen voor permanente adreswijzigingen moeten worden gevalideerd door Ricoh. Pas als dit is gebeurd, dan wordt het installatie-adres dat als standaard service aanvraag-adres wordt weergegeven in eService permanent bijgewerkt. Als er andere apparaten zijn toegewezen aan dit account/deze locatie, dan wordt het adres voor al deze apparaten gewijzigd.

Hoe dien ik een service aanvraag in?

Als u een service aanvraag wilt indienen, dient uw product eerst op de eService website te zijn geregistreerd. Zodra u uw product heeft geregistreerd, klikt u op de hyperlink 'Service aanvraag' op de homepagina. Hier kunt u het product waarvoor u een service aanvraag wilt indienen uit de 'Selecteer product'-lijst selecteren. Volg daarna de navigatiehandleiding en aanwijzingen.

Kan ik een service aanvraag aanpassen nadat ik deze heb verstuurd?

Ja. Het is mogelijk om een openstaande service aanvraag aan te passen, mits de engineer nog niet ingepland staat.  
Als bij het indienen van een nieuwe service aanvraag blijkt dat er nog een melding open staat, krijgt u daar een melding van.  
Klik op het nummer van de service aanvraag voor details. Als u de service aanvraag kunt aanpassen, ziet u de knop 'Bijwerken'. Er wordt een melding naar Ricoh verstuurd met de bijgewerkte gegevens.

Hoe kan ik mijn service aanvraag volgen?

Als u uw service aanvraag wilt volgen, klikt u op de startpagina op de hyperlink 'Mijn producten'. Kies in de lijst 'Product selecteren' het product waarvoor de service aanvraag is ingediend. Klik vervolgens op de knop 'Productinformatie bekijken' en ga naar het onderdeel 'Service aanvragen'. Een service aanvraag kan meerdere statussen hebben. Bijvoorbeeld: 'Nog in te plannen' - Het verzoek is geregistreerd en wordt aan een service engineer toegewezen. 
'Verzonden/onderweg' - service engineer is toegewezen/onderweg. 
'Op locatie' - service engineer heeft de site bereikt/werkt aan het probleem. Kies de service aanvraag en klik op de knop 
'Details bekijken' voor meer informatie. 
Let op: u kunt alleen service aanvragen volgen die online zijn ingediend.

Productregistratie

Hoe kan ik meerdere producten op dezelfde locatie registreren?

U kunt extra apparaten op dezelfde locatie registreren door één product te registreren en daarna de meldingen op het scherm te volgen om meerdere apparaten te registreren. Standaard worden alle gevonden apparaten geselecteerd. U kunt echter de vinkjes verwijderen bij de producten die u niet wilt registreren.  
Bovendien worden standaard het reserve e-mailadres en de e-mailvoorkeuren voor de tellerstanden van het eerste geregistreerde apparaat overgenomen. U kunt het e-mailadres, de e-mailvoorkeuren en de naam voor een apparaat in het overzicht wijzigen. Eventueel kunt u de gegevens later bewerken via "Mijn producten".   
Registraties voor meerdere producten op dezelfde locatie moeten eerst worden goedgekeurd. Over het algemeen worden de producten binnen 2 werkdagen aan uw eService-account toegevoegd.

Wat is de achterliggende gedachte van een 'Machinenaam'?

Als u een product registreert, kunt u ervoor kiezen uw product een 'Machinenaam' te geven. U kunt zelf kiezen welke naam u het product wilt geven. Dit helpt u uw product snel te identificeren, bijv. Begane grond kleur.

Hoe registreer ik meerdere producten?

Als u 10 of meer producten op de eService website wilt registreren, stuur dan een e-mail naar de Customer Service afdeling van uw land. Vermeld in deze e-mail de log-in gebruikersnaam waarop de producten moeten worden geregistreerd en het accountnummer. Hieronder vindt u de e-mailadressen van de Customer Service afdelingen:   
Ricoh Oostenrijk: kundendienst@ricoh.at 
Ricoh België: eservices@ricoh.be 
Ricoh Denemarken: order@ricoh.dk 
Ricoh Finland: service@ricoh.fi 
Ricoh Frankrijk: demande.internet@ricoh.fr 
Ricoh Duitsland: eService@service.ricoh.de
Ricoh Hongarije: szerviz@ricoh.hu 
Ricoh Ierland: eservice@ricoh.ie 
Ricoh Italië: supporto.eservice@ricoh.it
Ricoh Luxemburg: support@ricoh.lu 
Ricoh Nederland: customer.control@ricoh.nl 
Ricoh Noorwegen: kundesenter@ricoh.no
Ricoh Polen: service@ricoh.pl 
Ricoh Portugal: eservice@ricoh.pt 
Ricoh Zuid-Afrika: eservice@ricoh.co.za 
Ricoh Spanje: cac@ricoh.es 
Ricoh Zweden: kundservice@ricoh.se 
Ricoh Zwitserland: servicedesk_eservice@ricoh.ch 
Ricoh Verenigd Koninkrijk: eservice@ricoh.co.uk 
Ricoh Turkije: servis@ricoh.com.tr

Snel zoeken

Hoe gebruik ik Snel zoeken?

U kunt alleen snel zoeken via de functie op de startpagina wanneer u zich heeft aangemeld. U kunt zoeken aan de hand van drie verschillende gegevens:  
  1. Serienummer: vul een volledig serienummer van een product in en klik op "Zoeken". Het serienummer moet al zijn geregistreerd onder uw eService-account. U wordt vervolgens doorgestuurd naar de pagina voor dit serienummer in "Mijn producten". Op de pagina "Mijn producten" kunt u oudere service aanvragen, bestellingen voor verbruiksartikelen en tellerstanden bekijken. Ook kunt u nieuwe service aanvragen en bestellingen voor verbruiksartikelen invoeren en tellerstanden voor een bepaald serienummer invoeren.  
  2. Service aanvraag: Klik in het vervolgkeuzemenu op "Service aanvraag", vul een volledig nummer voor de service aanvraag in en klik op "Zoeken". U kunt alleen zoeken naar service aanvragen voor serienummers die al onder uw eService-account zijn gekoppeld. U ziet vervolgens informatie over de service aanvraag en kunt een nieuwe service aanvraag versturen.  
  3. Bestelling van verbruiksartikelen: Klik in het vervolgkeuzemenu op "Bestelling van verbruiksartikelen", vul een volledig bestelnummer van een verbruiksartikel in en klik op "Zoeken". U kunt alleen zoeken naar bestellingen van verbruiksartikelen voor serienummers die al onder uw eService-account zijn gekoppeld. U ziet vervolgens informatie over de bestelling en kunt een nieuwe bestelling versturen.

Mijn producten

Hoe verwijder ik een product dat op mijn naam is geregistreerd?

U kunt een of meerdere producten uit uw profiel verwijderen door de optie 'Product(en) verwijderen' in 'Mijn producten' te selecteren. Selecteer vervolgens de producten die u wilt verwijderen. Let op: Bij meerdere machines is het mogelijk dat de producten op meerdere pagina's weergegeven worden.  
 
Het verwijderen van een product binnen uw eService-account betekent niet dat een overeenkomst of facturering wordt stopgezet.
 

Hoe kan ik het adres wijzigen voor een apparaat?

 
Het is mogelijk om een wijziging aan te vragen van het adres waar het apparaat zich bevindt. Er wordt u dan gevraagd om een reden voor deze wijziging op te geven. Na ontvangst van de aanvraag verifieert Ricoh de wijziging. Pas nadat dit is gebeurd, wordt het adres permanent bijgewerkt in eService.