Ricoh breidt veelzijdigheid van drukwerk uit met fluoroze toner

Printen Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Ricoh breidt veelzijdigheid van drukwerk uit met fluoroze toner

Vilvoorde, 11 september 2017 – Ricoh heeft fluoroze toner, Neon Pink, gelanceerd om de creatieve mogelijkheden kracht bij te zetten voor een brede waaier aan drukwerk, gaande van posters en uitnodigingen tot tickets en reclame. Deze en andere in het oog springende mogelijkheden zullen worden getoond op PRINT 17, dat van 10 tot en met 14 september plaatsvindt in Chicago, en daarna op Labelexpo, dat van 25 tot en met 28 september plaatsvindt in Brussel.

20170911 Neon pink
Nieuwe fluoroze toner zet de creatieve mogelijkheden van de Ricoh Pro™ C7100X serie kracht bij

De fluoroze toner is ontwikkeld voor het vijfde kleurstation van het digitale losblad kleuren productiesysteem van de Ricoh Pro™ C7100X serie. De toner stelt grafimediabedrijven en centrale repro’s in staat om in het oog springende, inspirerende resultaten te produceren voor uiterst aansprekende en effectieve campagnes. 

De fluoroze toner breidt het kleurbereik uit, verbetert de kleurkracht van beelden en is te gebruiken als effen kleur voor volvlakken, steunkleur of proceskleur. Gecombineerd met andere proceskleuren kan de toner een fluopalet opleveren. De onder UV-licht reflecterende toner versterkt de uiteenlopende creatieve mogelijkheden die digitaal drukken in standaard CMYK, witte toner of transparante glansvernis biedt.

Deze nieuwe aanwinst ondersteunt dankzij veredelingsmogelijkheden met speciale effecten een ‘spectaculair breder marktbereik’ in de tijdschriften-, direct mail-, retail- en POP-markten, zoals werd belicht door het InfoTrends rapport Beyond CMYK: The Use of Special Effects in Digital Printing. 

Het rapport stelt dat momenteel bijna 1,8 biljoen kleurenpagina’s in de VS en West-Europa, goed voor ongeveer 30% van het totale aantal kleurenpagina’s, een of andere vorm van veredeling met speciale effecten krijgen. Het zegt ook: ‘Digitaal geproduceerde toepassingen met veredeling met speciale effecten bieden een enorme groeikans.’

De fluoroze toner vervoegt de uiterst succesvolle fluogele toner, Neon Yellow, die creatieve grafimediabedrijven en centrale repro’s al volop helpt om krachtig en levendig drukwerk te creëren”, zegt Eef de Ridder, Director, Commercial Printing, Commercial and Industrial Printing, Ricoh Europe. 

Steeds meer commerciële en huisdrukkerijen willen beschikken over de mogelijkheid om snel, gemakkelijk en rendabel gepersonaliseerd drukwerk van hoge kwaliteit aan te bieden dat opvalt. Deze nieuwste aanwinst creëert talrijke interessante kansen.

De fluoroze toner is beschikbaar vanaf november. De toner is retrofitbaar, wat betekent dat bestaande klanten de mogelijkheden van hun huidige Ricoh Pro C7100X productiesystemen kunnen uitbreiden.

Ricoh’s volledige dienstenaanbod voor production printing is te ontdekken op www.ricoh.be.

Naar boven

| Over Ricoh |
Ricoh helpt digitale werkplekken met innovatieve technologieën en diensten die mensen in staat stellen om slimmer te werken. Al meer dan 80 jaar lang is Ricoh een drijvende kracht voor innovatie en een toonaangevende aanbieder van oplossingen op het gebied van document management, IT-diensten, commercieel en industrieel drukwerk, digitale camera’s en industriële systemen. Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2017, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).  


Ga voor meer informatie naar www.ricoh.com 

Neem voor meer informatie contact op met:
Ricoh Europe PLC
Jack Gibson
Tel.: +44 (0) 20 3033 3766
E-mail: press@ricoh-europe.com
Ricoh op drupa: www.ricoh-europe.com/drupa2016
Website: www.ricoh-europe.com
Vind ons op Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Volg ons op Twitter: www.twitter.com/ricoheurope

Naar boven