De automatische service desk : de nieuwe manier om pakketten te ontvangen, uit te wisselen en te verzenden… terwijl het werk van de receptie wordt ontlast.

Printen Twitter Facebook Delicious LinkedIn

De automatische service desk : de nieuwe manier om pakketten te ontvangen, uit te wisselen en te verzenden… terwijl het werk van de receptie wordt ontlast.

Ricoh wordt verdeler van het concept Bringme Box voor de bedrijven die de dienst willen gebruiken maar biedt het ook aan haar eigen medewerkers aan voor hun persoonlijke pakketten.

Vilvoorde, 27 oktober 2017 – Vandaag worden bedrijven geconfronteerd met een gigantische uitdaging : hoe efficiënter worden op vlak van interne logistiek hoewel deze operaties blijven toenemen? En op welke manier moet de exponentiële toename van bestellingen, geleverd op de werkvloer, geregeld worden? Vanaf nu breidt Ricoh haar dienstenaanbod uit door bedrijven te helpen om deze vragen te beantwoorden met de Bringme Box, een 100% Belgische uitvinding. 

De Bringme Box functioneert als een automatische service desk die niet enkel de interne logistiek vereenvoudigt maar eveneens de ontvangst en het verzenden van online bestelde pakketten, de leveringen ervan en nog veel meer. Bovendien is het met de applicatie mogelijk om steeds op de hoogte te zijn van de voortgang van een zending of de levering ervan. Met een Bringme Box worden de logistieke operaties beheerd zonder de receptie in te schakelen. Alles is automatisch, niemand moet zijn werk nog onderbreken, en het is niet afhankelijk van de openingsuren van de receptie. Resultaat: de recepties worden ontlast en de medewerkers winnen kostbare tijd… Naast de introductie van dit nieuwe concept in haar productgamma, verstevigt Ricoh Belgium haar status als aanbieder van oplossingen die het leven van bedrijven vergemakkelijken… en van haar medewerkers!



Ricoh Press Release
Meestal geplaatst in de inkomhal van bedrijven biedt de Bringme Box alle werknemers de mogelijkheid om een pakket te laten leveren tijdens de werkuren, ongeacht de leverancier of de leverdiensten, zonder dat de receptie overbelast wordt met verschillende pakketten en zonder dat ze ze moet verplaatsen. De Bringme Box staat toe om de pakketten op te bergen en de gebruikers kunnen ze makkelijk ophalen met behulp van een code die ze ontvangen per e-mail of via de Bringme applicatie, zodra de pakketten veilig zijn aangekomen. De Bringme Box kan eveneens gebruikt worden om IT-materiaal te laten leveren, objecten aan collega’s te overhandigen, een pakket te laten ophalen door een dienstverlener… Allemaal acties die op een vervelende wijze de aandacht afleiden, die veel tijd innemen (we rekenen gemiddeld 6 à 10 minuten per pakket) en ze kosten aanzienlijke bedragen aan elk bedrijf. 
De Bringme Box kan overal geplaatst worden en functioneert overal, of het nu gaat over grote of kleine bedrijven, haar afmetingen zijn aanpasbaar in functie van het aantal medewerkers.

Het aantal bedrijven met een Bringme Box is in stijgende lijn. Vandaag hebben niet minder dan 750 bedrijven toegang tot een Bringme Box… En dat cijfer blijft maar toenemen!


Ricoh Press Release
Hoe werkt Bringme ?
Bringme gebruiken…niks is eenvoudiger! Het volstaat om een smartphone te hebben, een tablet of een computer, de applicatie te downloaden en toegang te hebben tot een Bringme Box, op je werk bijvoorbeeld. Wanneer een gebruiker online bestelt, zet hij ‘Bringme’ voor zijn naam en vult als leveradres de locatie in van de Bringme Box waar hij toegang toe heeft. Wanneer het pakket geleverd is, ontvangt de gebruiker een melding via de Bringme App. Hij kan dan het pakket ophalen in de box door middel van zijn persoonlijke QR-code.

   
« Bringme is een fantastische tool tot samenwerking voor elke werknemer, zeker in het kader van mobiliteit. En, naast het vergemakkelijken van het leven van de werknemers, zowel op professioneel als persoonlijk vlak, kan het gebruik van de Bringme het werk van de receptie, die niet meer de diverse pakketten moet beheren, ontlasten. Bij Ricoh hebben we ook besloten om een Bringme Box aan de receptie van ons hoofdkantoor te plaatsen. Het is een serieuze innovatie die het leven van onze medewerkers vergemakkelijkt. We hebben ze geïmplementeerd voor onze werknemers maar is eveneens toegankelijk voor alle personen in de buurt van ons gebouw. »      
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/Luxembourg


Highlights
  • De automatische service desk staat toe om :
  • Ontvangen van leveringen door leveranciers en dienstverleners
  • Ontvangen en terugzenden van online bestellingen
  • Verzenden van B2B pakketten 
  • Overhandigen van een voorwerp aan een afwezige collega 
  • Vervangen van materiaal wegens IT-onderhoud
  • Laten ophalen van een object door een klant of partner
  • Uitlenen en delen van materiaal zoals projectoren, etc. 
  • Vergemakkelijken aanvullende diensten, zoals stomerij
| Over Bringme |

Bringme is een Belgisch technologiebedrijf dat de manier waarop we dingen verzenden en ontvangen voorgoed verandert. Dat doet het aan de hand van een netwerk van slimme boxen die gekoppeld zijn aan een mobiele app. Vandaag maken 750 bedrijven gebruik van Bringme, en het netwerk van Bringme Boxen groeit exponentieel in België, Nederland, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk. www.bringme.com

Voor meer informatie, contacteer:
Blue Chilli - Sophie Lambert 
Tel.: +32 (0) 477 91 45 72

Naar boven

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Ricoh helpt met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en die de business helpen te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op maart 2017 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.028 miljard yen (ongeveer 18,2 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar www.ricoh.be/presse

Voor meer informatie, contacteer:
Blue Chilli
Sophie Lambert
Tel.: +32 (0) 477 91 45 72
E-mail: sophie@bluechilli.be
Website : www.bluechilli.be

Naar boven