Europese bedrijven laten werknemers in de steek in de race om technologische kwalificaties

Printen Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Europese bedrijven laten werknemers in de steek in de race om technologische kwalificaties

Meer dan twee derde van de werknemers wil dat hun werkgevers hen meer opleidingen geven in digitale technologieën

Vilvoorde, 3 oktober 2017 – Europese werknemers willen meer gebruik maken van digitale technologie op hun werk, maar geven toe dat ze de kwalificaties missen om dat efficiënt te doen, zo blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Ricoh Europe.

Bijna 40% van de 3.600 ondervraagde werknemers zegt dat door een gebrek aan kwalificaties de introductie van nieuwe technologie niet meer nuttig is. 67% wil dat werkgevers meer nadruk leggen op opleiding, terwijl slechts 27% vindt dat hun bedrijf voldoende investeert.

Eric Gryson CEO Ricoh Belgium
“Er is een grote hype in Europa rond digitale empowerment en de impact daarvan op productiviteit. Terwijl AI en automatisering de manier waarop we werken zal veranderen, zal een gebrek aan opleiding de ROI drastisch doen dalen. Bedrijven moeten rekening houden met degenen die met de nieuwe technologie zullen werken. Geen enkel bedrag besteed aan infrastructuur zal een bedrijf verderhelpen zolang het zijn personeel niet helpt met het ontwikkelen van de juiste kwalificaties.”
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/Luxembourg

Dat gezegd zijnde: 34% van de werknemers beweert dat ze zich nog steeds niet voldoende toegerust voelen om zelfs de voor de hand liggende software- en hardwareoplossingen, zoals Microsoft Office, multifunctionele printers en pc's, te gebruiken, laat staan nieuwere technologieën zoals complexe procesautomatisering. 

Bovendien maken ze zich zorgen om een toenemende generatiekloof. 70 % is het ermee eens dat jongere werknemers geschikter zijn om te werken met nieuwe types technologie. Daardoor vreest 33 % van de werknemers dat ze binnenkort geen werk zullen hebben.

“Ondanks krantenkoppen over dat we allemaal door robots zullen worden vervangen, beschouwen Europese werknemers technologie als een manier om waardevoller werk te doen, en niet als iets wat hen zal vervangen. Maar het vertrouwen van werknemers verhogen om nieuwe technologie te gebruiken vangt het probleem niet helemaal op. Geslaagde versterkte digitale werkplekken vragen om andere kwalificaties en er moet worden ingespeeld op een scala aan behoeften. Betrokken zijn met werknemers bij elk stap is van vitaal belang."
Eric Gryson, CEO Ricoh Belgium/Luxembourg





Naar boven

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in ongeveer 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19,6 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar www.ricoh.be/presse

Voor meer informatie, contacteer:
Blue Chilli
Sophie Lambert
Tel.: +32 (0) 477 91 45 72
E-mail: sophie@bluechilli.be
Website: www.bluechilli.be

Naar boven