Ricoh roept IT-directeurs op om printprocessen te integreren in plannen voor mobiel werk

Printen Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Ricoh roept IT-directeurs op om printprocessen te integreren in plannen voor mobiel werk

Vilvoorde, 7 maart 2012 – Ricoh roept alle Europese bedrijven op om mobiel printen beter te integreren in hun algemene mobiliteitsstrategie. Dit advies is gebaseerd op een recent onderzoek van Quocirca 1, dat aantoont dat bijna 60 procent van bedrijven het er mee eens zijn dat hun werknemers graag zouden kunnen printen vanaf hun mobiele apparatuur. Toch voorziet maar 5 procent van de ondernemingen deze mogelijkheid. Bovendien is minder dan een kwart actief op zoek naar middelen om hun mobiele werknemers te ondersteunen.

Uit onderzoek van de Economist Intelligence Unit, gesponsord door Ricoh, blijkt dat kantoren nog “virtueler” zullen worden tegen 2020. 80 procent van de ondervraagden voorspellen dit, waarvan zelfs bijna de helft (48 procent) ervan overtuigd is dat de grote meerderheid van werknemers meer thuis dan op een klassiek kantoor zullen gaan werken. Het onderzoek toont dat consumerisatie – waarbij de grenzen tussen technologie voor werk- en privé-gebruik steeds meer vervagen - zal toenemen. 70 procent is van mening dat werknemers voor hun communicatie en elektronisch werk maar één enkel apparaat zullen gebruiken. Meer dan de helft (52 procent) voorspelt ook dat werknemers zelf hun apparaten en applicaties zullen aanschaffen en beheren, ter vervanging van de centrale IT functie.2 

Louella Fernandes, analyste bij Quocirca, zegt dat consumerisatie één van de hoofdredenen is waarom ondernemingen zich een mobiele printstrategie moeten aanmeten. “Organisaties die de impact van consumerisatie op hun printomgeving negeren, lopen het risico dat werknemers de IT afdeling laten voor wat ze is en alternatieve applicaties gaan gebruiken. Deze oplossingen bieden niet altijd evenveel veiligheid en maken het voor bedrijven ook onmogelijk om het printgedrag te controleren.”

Emma Isichei, directeur van het Advanced Solutions Centre van Ricoh Europe, zegt: “Voor bedrijven die competitief willen blijven, is het cruciaal dat ze hun werknemers ondersteunen in een meer mobiele en flexibele manier van werken. Hierbij hoort de mogelijkheid om belangrijke documenten te kunnen openen en printen op het hoofdkantoor, op een ander kantoor of op de baan. Dankzij een documentbeheerstrategie die erop toeziet dat werknemers maximaal hun kennis kunnen delen en kunnen samenwerken, zullen bedrijven genieten van een real time beslissingsproces, waardoor de wensen van klanten en van de markt nog sneller en efficiënter beantwoord kunnen worden.”

Surf naar onze verschillende pagina's voor meer informatie over mobiel printen, manieren om kritische documenten te beveiligen en oplossingen voor flexibel werken.



1 Quocirca. The mobile print enterprise: How IT consumerisation is driving anytime, anywhere printing, janvier 2012
2 Economist Intelligence Unit. Frontiers of disruption: The next decade of technology in business. Sponsorisé par Ricoh. Octobre 2011.,
Over Ricoh Belgium
 
Al sinds de oprichting in 1985 is Ricoh Belgium steeds mee geëvolueerd met zowel de markt als de technologie. Naast de rol van leverancier van kantooruitrusting stelt Ricoh Belgium vandaag aan haar klanten afdrukoplossingen (Office Solutions) voor, documentbeheer (Managed Document Services), toestellen voor printproductie (Production Printing) en het beheer van IT-diensten (IT Services). Doelstelling van Ricoh Belgium is om het volledige beheer van zowel de documentenstroom als de IT-infrastructuur van zijn klanten te verzekeren. Daarvoor kan het terugvallen op de performantie van haar technologie, op een consistent aanbod van diensten en op de kwaliteit van haar teams. Door het leveren van zowel diensten, consultancy, software als apparatuur aan kleine, middelgrote en grote ondernemingen, positioneert Ricoh Belgium zich als ‘one stop shop’ voor het moderniseren van werkruimtes, het verbeteren van documentprocessen, het verhogen van de performantie en het laten stijgen van de winstgevendheid.

Voor meer informatie: www.ricoh.be, tel +32 2 558 22 11, e-mail info@ricoh.be

Perscontact

Voor meer informatie of een interview, contacteer
Luc Engelbos bij Blue Chilli
Tel.: +32 (0) 495 30 29 99
E-mail: luc@bluechilli.be

Naar boven