Ricoh officiële partner Sustainability FM Community

Printen Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Ricoh officiële partner Sustainability FM Community

Eric Gryson - CEO Ricoh Belgium

Vilvoorde, 24 januari 2012 – Ricoh, marktleider in kantooroplossingen, documentbeheerdiensten en printproductie, is voortaan een officiële partner van de ‘Sustainability FM Community’. Dit nieuwe digitale platform bij uitstek voor professionals op het vlak van Facility Management, is een initiatief van KI Communications, dat al bekendheid vergaarde met zijn Facility Nights. Dit partnership zal Ricoh de mogelijkheid bieden om zijn kennis en ervaring van hoog niveau op het vlak van Facility Management en duurzame ontwikkeling te delen. Het platform is gelanceerd op 24 januari.

Eén platform voor professionals op het vlak van Facility Management
De Sustainable FM Community biedt professionals in FM, inkoop (en verwante functies) maar ook CSR een platform om kennis en ervaring inzake sustainability te delen met collega’s en deskundigen. Leden van de community hebben toegang tot een interactieve website met redactionele artikels, een forum en tevens een scientific board met deskundigen (wetenschappers, specialisten in wetgeving...) die men rechtstreeks kan benaderen.  De site wordt gerund door een professionele redactie die de community members op verzoek gepersonaliseerde informatie zal bezorgen rond sustainable  items. Members hebben eveneens gratis toegang tot een drietal seminars die op jaarbasis georganiseerd worden met ‘high level’ sprekers over ‘eye catching’ onderwerpen.


"Als gekende aanbieder van diensten voor outsourcing van documentprocessen kon Ricoh bijna niet anders dan dit initiatief ondersteunen en daarom is het een officiële partner geworden”, onderstreept Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium & Luxemburg. “Ricoh onderneemt al decennialang initiatieven om zijn impact op mens en milieu zo veel als mogelijk te beperken. Niet voor niets maakt Ricoh deel uit van de top 100 van meest duurzame bedrijven wereldwijd en mag het zich rekenen tot de ‘meest ethische bedrijven ter wereld’. Onze ambities dragen dan ook ver, want we willen – tussen nu en 2050 – onze CO2-uitstoot met 87,5% verlagen. Ricoh Belgium levert ook toestellen, diensten en consultancy die aan onze klanten de mogelijkheid bieden om hun ecologische voetafdruk meetbaar te verlagen… en die hen tegelijkertijd de kans geven om kostenbesparingen te realiseren. Een aanpak die ertoe heeft geleid dat we in 2011 de EFQM ‘Sustainability Good Practice Competition’ met een nieuwe dienst, het Sustainability Optimisation Programme, konden winnen.”

Voor meer informatie:  www.sustainable-fm.eu

,
Over Ricoh Belgium
 
Al sinds de oprichting in 1985 is Ricoh Belgium steeds mee geëvolueerd met zowel de markt als de technologie. Naast de rol van leverancier van kantooruitrusting stelt Ricoh Belgium vandaag aan haar klanten afdrukoplossingen (Office Solutions) voor, documentbeheer (Managed Document Services), toestellen voor printproductie (Production Printing) en het beheer van IT-diensten (IT Services). Doelstelling van Ricoh Belgium is om het volledige beheer van zowel de documentenstroom als de IT-infrastructuur van zijn klanten te verzekeren. Daarvoor kan het terugvallen op de performantie van haar technologie, op een consistent aanbod van diensten en op de kwaliteit van haar teams. Door het leveren van zowel diensten, consultancy, software als apparatuur aan kleine, middelgrote en grote ondernemingen, positioneert Ricoh Belgium zich als ‘one stop shop’ voor het moderniseren van werkruimtes, het verbeteren van documentprocessen, het verhogen van de performantie en het laten stijgen van de winstgevendheid.

Voor meer informatie: www.ricoh.be, tel +32 2 558 22 11, e-mail info@ricoh.be

Perscontact

Voor meer informatie of een interview, contacteer
Luc Engelbos bij Blue Chilli
Tel.: +32 (0) 495 30 29 99
E-mail: luc@bluechilli.be

Naar boven