Ricoh lanceert Print&Share: voor een optimale en eenvoudige workflowbestuur. De nieuwe oplossing van Ricoh bundelt parallelle processen in één enkele printopdracht

Printen Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Ricoh lanceert Print&Share: voor een optimale en eenvoudige workflowbestuur. De nieuwe oplossing van Ricoh bundelt parallelle processen in één enkele printopdracht

Vilvoorde, 23 september 2009 – Ricoh, marktleider in print- en kopieersystemen en documentoplossingen voor op kantoor, lanceert zijn nieuwe revolutionaire oplossing die de printer omtovert in een volwaardige assistent en de documentstromen voor zijn rekening neemt: Print&Share.

Het principe is eigenlijk heel eenvoudig: Print&Share stuurt zoals een klassieke printerdriver de opdrachten door naar de printer, maar het programma kiest automatisch de juiste printer en selecteert een bepaalde printerlade in functie van het type document. De kracht van Print&Share zit in de manier waarop het alle handelingen, die nodig zijn voor de afhandeling van één document, samenbrengt in één enkele printopdracht. Het zal bijvoorbeeld dit document meteen ook omzetten naar een ander formaat (PDF, XML…) of het automatisch versturen via een door de gebruiker gekozen kanaal (e-mail, fax, digitaal archief…). Een printopdracht wordt in één moeite dus een workflow, die het document meteen op de juiste bestemming bezorgt en archiveert!

 

Tijdwinst… en kostenbesparing!

Print&Share dekt de hele administratie, gaande van de creatie van een document tot de archivering ervan, met alle mogelijke tussenstappen. Bovendien kan Print&Share informatie uit een document halen. Staat er een e-mailadres of een faxnummer van de contactpersoon in vermeld? Print&Share kan het adres of nummer detecteren en het document in één beweging doorsturen.

 

De documenten, die rechtstreeks via e-mail naar de contacten vertrekken, hoeven niet meer afgedrukt. Print&Share kan er ook voor zorgen dat prints van een bepaalde applicatie (bv e-mail) alleen in zwart/wit worden afgedrukt. Print&Share waakt dus over de printprocessen en zorgt er zo voor dat bepaalde documenten niet of niet onnodig in kleur worden afgedrukt.

 

Voor een professionele communicatie en eenverzekerdopvolging

Door Print&Share te integreren in zijn systemen, geeft de gebruiker zijn professionele communicatie nieuwe mogelijkheden. Hij kan bijvoorbeeld facturen, offertes of nieuwsbrieven linken aan zijn bestaande database. De creatie van documenten verloopt automatisch én mooi verzorgd. Zelfs het toevoegen van logo’s of andere elementen zoals barcodes gebeurt in één en dezelfde handeling.

 

Zodra de documenten zijn gecreëerd of verstuurd, waakt Print&Share ook over de verdere opvolging. Dankzij de integratiemogelijkheden met elektronische agenda’s maakt Print&Share de gebruikers er bijvoorbeeld op attent dat het tijd is voor een telefoontje om de doorgestuurde offerte te bespreken.


 

 

Voordelen Print&Share

Tijdbesparing

- Repetitieve taken verlopen nu geautomatiseerd en versneld

- 1 druk op de knop vervangt een hele reeks handelingen

- Geautomatiseerde taken vragen geen of minder menselijke interventie

- Het beheer verloopt van op de werkplek, naar het toestel lopen is niet nodig

- De archivering gebeurt automatisch (bv via een index of barcode)

 

Kostenbesparing

- De productiviteit van de medewerkers stijgt

- Het elimineren van steeds dezelfde handelingen zorgt voor grote tijdwinst

- E-mails worden herkend en enkel in zwart-wit afgedrukt

 

  Hogere efficiëntie

- Repetitieve taken maken plaats voor automatische processen

- Hoe minder handelingen, hoe minder fouten

- De MFP werkt nu echt multifunctioneel

 

Milieuvriendelijk

- Unified Messaging: de software kiest de juiste verzendmethode zodat er niet altijd hoeft geprint te worden

Naar boven